سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسابقات قهرمانی زیر 16 سال بسکتبال آسیا؛

سرمربی ایران: زور چینی ها از نظر وزن هم به بازیکنان ایران می چربید/سرمربی چین: امیدوارم در فینال با ایران روبرو شویم

سرمربیان دو تیم بسکتبال نوجوانان ایران و چین از پیروزی 77 بر 52 چین در این دیدار می گویند.


به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،  بازیکنان تیم ملی  بسکتبال نوجوانان ایران از هر نظر در دیدار با چین دچار مشکل شدند. علی توفیق سرمربی تیم در مورد این بازی می گوید:  شروع بدی مقابل چین نداشتیم و حتی کنترل روند بازی را از نظر ضرباهنگ در اختیار داشتیم اما متاسفانه یک غفلت و عدم تمرکز در به ثمر رساندن توپهای زیر حلقه باعث ضد حمله هایی شد که بازی را به 10 اختلاف امتیاز سوق داد.

وی ادامه می دهد: تغییر دفاع تیم از منطقه ای به من تو من در پایان نیمه اول اختلاف را به 4 امتیاز رساند اما خستگی بازیکنان و فشار زیر حلقه از طرف بازیکنان بسیار بلند قد چین باعث شد باز هم نتیجه را از دست بدهیم.

توفیق اعتقاد دارد: مسئله قد بلندتر بازیکنان چین یک طرف و موضوع مهم تر وزن بازیکنان این تیم است که بر بازیکنان ایران می چربید و همین موضوع برتری زیر حلقه چین را بر ما تحمیل کرد.

**اسیر ضد حملات چین شدیم

 سرمربی تیم ایران  توضیح داد:  بعد از اینکه به خاطر قدرت زیر حلقه حریف به بازی منطقه ای روی آوردیم، باز هم روی موقعیت های دوم اذیت شدیم و با تحلیل رفتن در بازی  فیزیکی، در حمله موفق عمل نکرده و اسیر ضد حملات چین شدیم و به این ترتیب اختلاف بالا رفت.

** رهبران تیم مصدومند

 ابوالفضل سیدی بازی ساز  ایران در جریان بازی با چین آسیب دید اما توفیق بیشتر از این بازیکن نگران مبین شیخی است و می گوید:  مبین شیخی دو بازی قبل دچار پارگی عضله چهار سر ران شد و این را دیر به اطلاع ما رساندند شیخی با وجود خونریزی داخلی در بازی با سوریه فشار زیادی را تحمل کرد و به همین دلیل  مقابل چین از این بازیکن استفاده نکردیم. فعلا پزشکان استراحت طولانی مدت را برای این بازیکن تجویز کرده اند. علاوه بر این پای ابوالفضل سیدی هم در بازی با چین پیچید که ابتدا باید پزشک تیم، مصدومیت وی را بررسی کند تا در صد آسیب دیدگی وی مشخص شود.

 وی ادامه داد:  امیدوارم سیدی به بازی های بعد برسد در هر حال سیدی و شیخی دو گارد تیم من هستند که قدرت رهبری تیم در دست آنها  است.

** لیویی ژنگ: ایران پتانسیل رسیدن به فینال را دارد

 لیویی ژنگ سرمربی تیم ملی  چین هم بعد از بازی با ایران توضیح داد:  تیم بسیار خوبی را برای مسابقات زیر 16 سال در اختیار داریم که از دو سال قبل کنار هم تمرین می کنند مقابل ایران هم روز خوبی داشتیم و امیدوارم با این تیم در فینال روبرو شویم.

 وی تاکید کرد:  فکر می کنم پتانسیل رسیدن به فینال در تیم ایران هست و با ترکیب خوبی که دارد به این بازی راه پیدا می کند./آق
برچسب ها: زور ، چینی ها ، از
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
مجید ارشیا
۱۵:۱۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۲
مجید ارشیا ، مسئول روابط عمومی فدراسیون بسکتبال هستم. کمال تشکر از پوشش خبر آن رسانه وزین را دارم که همواره خبرهای بسکتبال را پوشش داده و تحلیلهای کارشناسانه ای را استفاده میکند.