سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

افزایش ۷ برابری ظرفیت بندر نوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از افزایش هفت برابری ظرفیت بندر نوشهر خبر داد.

 

صیدپور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت:سابقه دریانوردی در جهان به هزاران سال بر می‌گردد و این در ایران سابقه‌ای 6 هزار ساله دارد.

وی افزود:دریانوردی به مرور زمان دریانوردی توسعه و گسترش یافت و این امر تا به آنجا رسید تا مقرراتی برای دریانوردی تنظیم شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان اینکه اقتصاد از ارکان مهم توسعه است، عنوان کرد:ایران جزو کشورهای موفق در امر دریانوردی است.

صیدپور تصریح کرد:بیش از 90 درصد حمل و نقل‌های جهان از دریا انجام می‌شود و کشور ما که دارای یک سوم مرز دریایی است اما آنچنان که شایسته است به دریا پرداخته نشد.

وی ادامه داد:بندر نوشهر تقریبا نوسازی شد و اکنون ظرفیت آن به نسبت سال‌های قبل از بازسازی و توسعه 7 برابر شد و این نشان می‌دهد کارهای خوبی در مقوله زیرساختی بندر نوشهر انجام شد اما هنوز آن حق مطلب ادا نشد چرا که از دریا می‌توان بهره بیشتری برد.

صیدپور با اشاره به اینکه بیش از 20 کشتی ایرانی در دریای خزر تردد دارد،خاطرنشان کرد:بنادر دنیا به سمت نسل سومی شدن می‌روند و تنها محل ورود کالا نیستند بلکه در راستای ارزآوری و ایجاد اشتغال حرکت می‌کند./س

برچسب ها: ظرفیت ، بندر ، دریانوردی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.