سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران در سکوی 14 جهانی رشته مواد

ایران با رسیدن به سهم 1.8 درصدی تولید علم در رشته مواد رتبه 14 را در سطح جهانی کسب کرد.

 جعفر مهراد، رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری جهان اسلام ISC در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: در زمینه جزئیات جایگاه کشورهای دنیا در علم مواد، ایران و پژوهشگران ایرانی در این رشته از علوم براساس آمارهای پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC،رتبه 14 جهان را کسب کرده اند.

 وی افزود: دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور در سال های اخیر رشد چشمگیری پیدا کرده، چنانچه توسعه رشته ها در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی از رشته ای به رشته دیگر متفاوت است و از نظر پیشرفت یکسان نیست.

 مهراد تصریح کرد: اگر چه جمهوری اسلامی ایران در مجموع در یکی دو سال گذشته همچنان رتبه نخست تولید ISC را در اختیار دارد و موفق به حفظ موقعیت جهانی خود در جایگاه 15 تولید علم شده است با این وجود بعضی از رشته ها از نظر توسعه در خور توجه است.

 مهراد درباره علم مواد رتبه بندی آن اظهار کرد: در رشته علم مواد، ایران در گروه  کشورهای خاورمیانه رتبه بندی شده است و مجموع تولید علم در حوزه علم مواد در خاورمیانه 4.9 رصد( چهار و نه دهم) ازمجموع  تولید علم جهان است به عبارت دیگر کشورهای خاورمیانه در مجموع 24 هزار و 423 مقاله تولید کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: ایران در تولید علم در رشته مواد  با 1.8 درصد رتبه 14 را در اختیار دارد؛ چنانچه فدراسیون روسیه، ترکیه، لهستان، برزیل، سنگاپور و سوئیس بعد از جمهوری اسلامی ایران به ترتیب رتبه های 15 تا 20 تولید علم در رشته مواد را در اختیار دارند./ح
برچسب ها: مهراد ، تولیدعلم ، پژوهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.