سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست خبري چهارمين كنگره شعر صداي پاي آب بيان شد؛

سهراب به ياري محيط زيست مظلوم و زخم ديده كشور مي‌آيد

سهراب سپهري به واسطه اهداي هشت جايزه به هشت نفر از شعر او نقاشان خواست طبيعيت در روز دوم ارديبهشت سال 93 مصادف با روز محيط‌زيست و خاكسپاري به ياري محيط زيست مظلوم و زخم‌ديده كشور مي‌آيد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاري نشست خبري كنگره صداي پاي آب كه امروز در تالار انديشه شماره 2 حوزه هنري برگزار شد.

وحيد نوروزي دبير چهارمين كنگره صداي پاي آب و مشاور محيط زيست شهرداري با اشاره بر آنچه سهراب را از سال 73 شناخته و وي را به عنوان تك ستاره شاعر محيط زيستي مي‌داند گفت: وقتي‌كه بنياد حفظ آثار و افكار سهراب سپهري از من دعوت كرد كه دبيري چهارمين كنگره صداي پاي آب را بر عهده بگيرم به سرعت آن را پذيرفتم.

وي افزود: براي نخستين بار از ارديبهشت ماه سال 93 به بعد در روز دوم ارديبهشت مصادف با سالروز خاكسپاري سهراب سپهري و روز زمين پاك به 8 نفر از شاعران و نقاشاني كه به طور خاص به طبيعت پرداختند همچنين يكي از افرادي كه در راه بهبود وضعيت بيماران سرطاني گام برداشته است جوايزي اهدا مي‌شود.

به گفته نوروزي جايزه اهدايي به فرد فعال در راستاي بهبودي وضعيت بيماران سرطاني دليلي جز مرگ سهراب سپهري به دليل ابتلا به اين بيماري ندارد.

در ادامه مراسم نشست خبري چهارمين كنگره صداي پاي آب عليرضا قزوه شاعر و مسوول قسمت آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري جايگاه سهراب سپهري را در شعر امروز جايگاهي خاص دانست و گفت: سهراب با شعر انقلاب نتوانست جلو بيايد زيرا فرصت اين كار براي وي فراهم نبود ولي شايد اگر سهراب مي‌ماند نگاه او هم عوض مي‌شد اگر نگاهش عوض نمي‌شد هم با نگاه پاك و زلالش حق بزرگي بر گردن شاعران انقلاب دارد.

وي ادامه داد: امروزه اصطلاح « و خداي كه همين نزديكيست» به نوعي براي ما به مشابه بسم‌الله است زيرا سهراب در اشعارش با صداي بلند مي‌گويد: «من مسلمانم قبله‌اي يك گل سرخ»./ص
برچسب ها: سهراب ، محیط زیست ، کنگره ، شعر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.