به گزارش
گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛مهندس سعید مدنی با تاکید بر این که توجه به صادرات و تولید خودرو با هدف ورود به بازارهای جهانی زمینه ساز افزایش کیفیت و تنوع خواهد شد، اظهار داشت: برای دستیابی به صادرات 20 درصدی محصولات در سال 94 باید در فرایند افزایش کیفیت و تنوع شتاب ایجاد کنیم.
وی همکاری با تولیدکنندگان برتر جهانی و استفاده از دانش و تجربیات آن ها را برای رونق صنعت خودروسازی کشور ضروری دانست و تاکید کرد: باید با الگوبرداری از مسیر برندهای مطرح جهانی و ایجاد بستر همکاری های مشترک با کشورهای صاحب صنعت، مسیر رشد خودروسازی ایران را هموار سازیم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این خصوص ادامه داد: در بحث خودرو ملی آن چه اهمیت دارد داشتن طرح و برند بومی بوده و طبیعتاً مانند تمامی خودروسازان صاحب سبک در جهان، تولید خودرو با استفاده از دانش فنی و قطعات تولید شده از چندین مجموعه بین المللی صورت می گیرد.
مدنی در بخش دیگری از اظهارات خود با انتقاد از وجود کارشکنی های داخلی در صنعت خودرو تصریح کرد: اظهار نظرهای غیرکارشناسانه همواره آسیب های فراوانی به صنعت خودروسازی کشور وارد کرده و موجب بروز خسارت به تولیدکنندگان داخلی شده است.
وی در ادامه فرهنگ سازی و تلاش جهت ایجاد انگیزه و تعهد کاری در میان کارکنان را به عنوان یکی از راه های تولید محصولات با کیفیت بر شمرد و گفت: ترویج این رویکرد که تولید محصول با کیفیت می تواند منجر به ارتقا جایگاه افراد و کشور شود از جمله وظایف اصلی مدیران حوزه تولید محسوب شده و ما در سایپا برای نهادینه کردن این دیدگاه تلاش می کنیم.
وی همچنین حمایت از صنعت خودرو را در شرایط فعلی ضروری دانست و یادآور شد: خودروسازی به عنوان دومین صنعت اصلی کشور نیازمند همکاری و حمایت بخش های مختلف کشور بوده و برای رشد و توسعه آن وجود عزم و اراده برای حمایت در نهادهای مربوطه حیاتی است.
مدنی با اشاره به تحریم های بین المللی صنعت خودرو در ایران اظهار داشت: تحریم های اخیر فشار زیادی به خودروسازی ها وارد کرده و آن ها نیازمند حمایت های دولتی هستند، ضمن این که تلاش می کنیم با اتخاذ تمهیداتی شدت آثار این محدودیت ها را کم کنیم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص اولویت های اصلی صنعت خودرو در همکاری با نهادها و بخش های مختلف قانون گذاری و رسمی کشور افزود: سیاست زدایی از صنعت خودرو، تعیین وضعیت قیمت گذاری و تعیین تکلیف آن در حاشیه بازار، تعامل سازمان ها با خودروسازان از طریق وزارت صنعت و سازمان گسترش و همکاری در زمینه صادرات از طریق ارائه تسهیلات بانکی و مبادلات ارزی از جمله اصلی ترین نیازهای امروز صنعت خودروسازی است.
وی اختصاص نقدینگی حاصل از فروش به تولید را به عنوان سیاست کلان سایپا برشمرد و تصریح کرد: امروز درآمد ناشی از فروش در سایپا صرف پرداخت های قطعه سازان، مواد اولیه و دستمزد کارگران شده و سیاست فروش اموال غیر ضروری را هم با جدیت پیگیری می کنیم.
مدنی با اشاره به برنامه تولید 400 هزار دستگاه خودرو برای سال جاری در گروه سایپا خاطرنشان کرد: میانگین تولید ما علیرغم وجود افت و خیزهای فراوان و افزایش هزینه های تولید تا 40 درصد، در سطح مناسبی قرار داشته و سعی می کنیم در صورت فراهم شدن زمینه های لازم و برطرف شدن برخی موانع روزانه 2 هزار دستگاه تولید را در دستور کار خود قرار دهیم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خاتمه از اعزام کارشناسان این شرکت به مراکز معتبر جهانی برای یادگیری طراحی پلت فرم خودرو خبر داد و گفت: بر اساس قراردادهای منعقده با شرکت های بین المللی بزودی متخصصین سایپا برای یادگیری طراحی پلت فرم های مختلف خودرو به خارج از کشور اعزام خواهند شد.
انتهاي پيام/