سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صداي فدراسيون جودو در آمد؛

فدراسيون جودو در بيانيه اي به نقد صحبتهاي رودكي پرداخت

فدراسيون جودو كشورمان در بيانيه اي، صحبتهاي محمدرضا رودكي در خصوص آگاهي رئيس فدراسيون جودو ايران از اقدامات منصوري براي گرفتن تابعيت لبناني جودوكاران ايران را تكذيب كرد.

 به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، محمدرضا رودكي كاپيتان آسيب ديده تيم ملي جودو ايران در مصاحبه اي رئيس فدراسيون جودو ايران را محكوم كرده است كه از ابتدا از حضور دو جودوكار ايران در لبنان و اقدام آنها براي تبعه شدن آگاه بوده است.

ماجرا از اين قرار بود كه حدود يك ماه پيش سبحان رسولي و سعيد خدامرادي دو جودوكار ملي پوش ايران همراه منصوري كه اكنون مسئوليت سرمربيگري تيم ملي جودو لبنران را بر عهده دارد به اين كشور رفته اند و براي گرفتن تابعيت اين كشور اقدام كده اند.

در حالي كه منصوري در مصاحبه اي رستگار را از ابتدا در جريان كارهاي جودوكاران دانسته بود رئيس فدراسيون جودو ايران گفته هاي وي را تكذيب كرد.

اما رودكي مدعي شده بود كه در حاشيه رقابتهاي قهرماني آسيا تايلند خود شاهد بوده است كه رستگار با مسئولان جودو تايلند رايزني كرده تا جودوكاران ايران را به تايلند بفرستد و اگر اكنون زير حرفهايش مي زند صرفا به اين دليل است كه مسئولان بالا دستي از وي جواب مي خواهند.

اكنون فدراسيون جودو در بيانيه اي گفته هاي رودكي را تكذيب كرد كه متن آن را در زير مي خوانيم:

محمد رضا رودکی روز گذشته در گفت‌وگو با رسانه‌ها‌ سخنانی را بیان کرده که به هیچ عنوان پایه و اساسی ندارد و برگرفته از یک سناریو از پیش طراحی شده است.

این قهرمان جودو کشور سال گذشته و در جریان موضوع آرش میراسماعیلی نیز عنوان داشت که شاهد پرداخت رشوه بوده و از سوی دیگر بارها و بارها در گفت‌وگوهای رسانه‌ای خود رئیس فدراسیون جودو را فرد خوبی معرفی کرده و گفته با او مشکل ندارد، اما با اظهارنظرهای بی جهت و نادرست خود آب در آسیاب دشمن ریخته و دستاویزی برای بروز مشکلات برون مرزی برای جودو کشورمان شده است.

رودکی در اظهارات اخیر خود اتهامات ناروایی زده که با ادعاهای رئیس فدراسیون لبنان تناقض آشکار دارد.

١-رودکى عنوان داشته در قهرمانی آسیا بنده به همراه منصوری اصلا به همین دلیل به تایلند رفته بودیم، آنها از منصوری خواسته بودند که با جودوی کشورشان همکاری کند و به همین دلیل ما به تایلند رفته بودیم.

توضیح: رودکی توضیح دهد این هماهنگی اولیه بدون اطلاع فدراسیون چگونه و توسط چه کسی، چه زمانی و چرا با او صورت گرفته است؟

٢- وی در جایی دیگر از این گفت‌وگو اظهار داشته: محمد علی رستگار رئیس فدراسیون جودوی ایران با آنها در حاشیه مسابقات قهرمانی آسیا که در تایلند برگزار شده توافق کرد که دو جودوکار به لبنان بروند. وی حتی عنوان کرده که پس از بازگشت به ایران رضایت ‌نامه آنها را به فدراسیون جودوی لبنان ارسال خواهد کرد. شاهد بودم که رستگار در تایلند با رئیس فدراسیون جودوی لبنان در مورد دو جودو کار ایران صحبت کرد و قرار شد رضایت‌نامه جودوکاران را به لبنان ارسال کند.

توضیح: این گفته کاملا با نامه رئیس فدراسیون لبنان در تناقض آشکار است. در نامه رئیس فدراسیون لبنان آمده در تایلند رستگار گفته خبر این تصمیم را در کره نهایی می کند. در جای دیگر نامه اشاره به دادن رضایتنامه بعد از برزیل می کند. جالب تر اینکه رئیس فدراسیون لبنان در نامه خود رودکی را شاهد و ناظر مذاکرات می داند!

٣-رودکی گفته؛ به هر حال قرار بود رستگار در عرصه بین‌المللی پست بگیرد و به همین دلیل این توافقات را انجام داد، رستگار معتقد بود که کار بسیار سختی است، اما به هر حال او می‌خواست با این کار در آسیا پست بگیرد.

توضیح : رودکی ادعا می کند موضوع پست گرفتن رستگار در تایلند مطرح شده، اما رئیس فدراسیون لبنان ادعا دارد چنین درخواستی در برزیل مطرح شده است. سؤال اصلی این جاست؛ رئیس فدراسیون لبنان که هیچ جایگاه بین الملل ندارد چه کار خاصی می تواند انجام دهد؟ چرا رستگار که با اعضای اتحادیه جودوی آسیا و بعضی از اعضای فدراسیون جهانی ارتباطات خوبی هم دارد تا به حال هیچ درخواست پستی نداشته است!

نکته قابل تامل در سخنان رودکی آنجاست که می گوید: اما آدم‌ها نباید به خاطر اینکه سر جایشان بمانند به هر قیمتی هر کاری کنند. من سؤالم این است که به چه قیمتی و با چه ارزشی چنین تصمیماتی گرفته می‌شود.

لازم به ذکر است، در جریان مسابقات قهرمانی جهان در برزیل، رئیس فدراسیون لبنان از رستگار درخواست کرد، تا با مسابقه دادن دو نفر از ورزشکاران نوجوانان ایرانی به نام کشور لبنان موافقت نمایم. پاسخ رستگار بطور طبیعی این بود که درخواست خود را کتباً به فدراسیون جودو ارسال نمائید تا موضوع را بررسی کنیم. پس از بازگشت از برزیل، اعلام شد که دو ورزشکار به همراه مربی خود بدون هیچ هماهنگی با فدراسیون جودوی ایران و بدون هیچ مکاتبه از طرف فدراسیون لبنان (حتی برای اخذ ویزا) با فدراسیون جودو ایران به لبنان رفته اند. 

پس از آن آقای فرانسوا رئیس فدراسیون لبنان از طریق تلفن و ایمیل با  آقای رستگار تماس گرفت و درخواست کرد تا در این  موضوع به او کمک کنیم، به او گفتیم که کار اشتباهی کردید که مستقیماً با مربی و ورزشکاران تماس گرفتید و آنها را به لبنان بردید. او مجدداً درخواست کرد موافقت نمایم و رضایت نامه اولیای ورزشکاران برای من فرستاد که ما هم موضوع را بررسی کردیم و مخالفت خود را اعلام نمودیم.

قبل از حضور ورزشکاران ایرانی در لبنان، رئیس فدراسیون لبنان اگر یک خط مکاتبه با فدراسیون جودوی ایران داشته ارائه کند. حتی دعوتنامه ایشان برای اخذ ویزا هم به فدراسیون جودو ایران ارسال نشده است.

فدراسیون جودو مجددا اعلام می نماید محمد منصوری و دو ورزشکار ایرانی بدون هماهنگی و اخذ اجازه از فدراسیون به لبنان رفته اند./آق

برچسب ها: جودو ، رستگار ، لبنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.