سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همه محصولات داراي نشان دامپزشکي، سالم است

معاون بهداشت و پيشگيري سازمان دامپزشکي کشور تاکيد کرد: همه محصولاتي که نشان دامپزشکي دارد و در بازار عرضه مي شود، سالم است و شهروندان در باره بهداشت آن اطمينان کامل داشته باشند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،‌مشکات در گفتگو با راديو اقتصاد گفت: طرح پايش بازمانده هاي شيميايي و سموم در محصولات کشاورزي و غذايي داراي منشاء دامي و  فلزات سنگين (سرب و کادنيوم) از 5 سال پيش اجرا مي شود و محصولاتي مانند مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز، موادلبني و ماهي و ميگو و همچنين نهاده هاي توليد دام و طيور تحت نظارت و کنترل است و نمونه ها بررسي شده در سال هاي اجرا نشان مي دهد  که هيچگونه مشکلي وجود ندارد و ميزان مصرف از اين مواد ، کمتر از حد مجاز بوده است.

مشکات گفت: همه نهاده هاي توليدي داخلي و وارداتي تحت نظارت است و بر توليد محصولات آبزي هم نظارت مي کنيم.

معاون سازمان دامپزشکي درباره توزيع شير فله اي هم گفت: توصيه نخست به شهروندان اين است که از شير پاستوريزه استفاده کنند و ما هنوز به هيچ واحد گاوداري مجوز توزيع فله اي شيرخام نداده ايم.

وي افزود: البته شرايط دريافت اين مجوز هم خيلي سخت است و حتي گاوداري هاي صنعتي هم به سختي مي توانند اين شرايط تامين کنند اما اگر کساني به هر دليلي شيرخام تهيه مي کنند حتما بايد آن را بجوشانند.

مشکات اضافه کرد: اگر مجوزي براي توزيع شير فله اي داده شود حتما برچسب و نشان ويژه خواهد داشت تا شناسنامه توليد را هم داشته باشد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، دامپزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.