سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صبح امروز صورت گرفت؛

بازديد نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي از بيمارستان شفا يحيائيان

حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد در بازديد از بيمارستان تخصصي شفا يحيائيان بر لزوم حمايت مالي جهت خريد تجهيزات و دستگاه‌هاي ضروري بيمارستان و همچنين حمايت معنوي به منظور گسترش و توسعه چنين بيمارستان‌هايي جهت خدمت به بيماران، بالاخص قشر كم درآمد جامعه تاكيد كرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره اخبار مجلس شوراي اسلامي، حجت‌الاسلام سيد محمد حسن ابوترابي‌فرد نايب رئيس مجلس امروز (دوشنبه، 8 مهر) به دعوت رئيس بيمارستان شفا يحيائيان از بخش‌هاي مختلف اين بيمارستان بازديد و در جريان روند درماني بيماران، تجهيزات، امكانات و هم چنين كمبودهاي بيمارستان قرار گرفت.  
 
نايب رئيس مجلس در خصوص لزوم حمايت دولت از بيمارستان شفايحيائيان خاطر نشان كرد: مركز تحقيقات اين بيمارستان كه تازه راه اندازي شده است بايد مورد توجه مسئولان قرار گرفته و با حمايت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تجهيزات مورد نياز بخش‌هاي مختلف جهت رسيدگي بهتر و بيشتر به بيماران مهيا شود.  
 
در ابتداي اين ديدار دكتر داوود جعفري رئيس بيمارستان و مسئول بخش آموزش دانشگاه علوم پزشكي ايران در خصوص مختصات بيمارستان گفت: شفايحيائيان اولين بيمارستان ارتوپدي در كشور است كه توسط خيرين اداره مي‌شود.  
 
وي افزود: اين بيمارستان در بخش فوق تحصصي هم در چهار رشته ستون فقرات، دست، زانو و تومورهاي استخواني فعاليت دارد و هدف ما اين است كه اساتيد اين رشته‌ها را به شهرستان‌ها اعزام كنيم.  
 
دكتر جعفري با اشاره به اهميت نقش آموزش، تاكيد كرد: بيمارستان شفايحاييان از سال 52 بخش آموزشي آن فعال شده و سعي كرده‌ايم كه به مرور زمان به اين حوزه بهاي ويژه داده و آن را قوي تر نماييم و اكنون بزرگترين مركز آموزش در حوزه ارتوپدي است.  
 
وي گفت: با وجود متخصصان ارتوپدي در اين بيمارستان ديگر بيماري براي عمل جراحي به خارج از كشور كه هزينه بسيار بالايي به همراه دارد اعزام نمي‌شود و همه در همين مكان تحت عمل جراحي قرار مي گيرند.
 
رئيس بيمارستان شفايحائيان در انتها از نايب رئيس مجلس خواستار توجه دولت و مجلس به تعرفه‌هاي پزشكي تجديدنظر در تعيين تعرفه‌ها براي جلوگيري از آسيب بيشتر به بيمارستان‌ها شد.
 
گفتني است مركز آموزشي، پژوهشي، درماني شفايحائيان در سال 1337 در زميني به مساحت 7100 متر و زيربناي 11 هزار متر مربع توسط مرحوم زيور يحيائيان اهدا گرديده است.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.