سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برزگر: بی اخلاقی در کشتی نباید رشد کند/جلوی تبانی و دلال بازی باید گرفته شود

دارنده مدا ل نقره المپیک 1976 مونترال گفت:متأسفانه در چند سال گذشته شاهد برخی بی اخلاقی ها در کشتی هستیم که باید برای برخورد با این موضوع فکری جدی کرد.

منصور برزگر در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: چند روز پیش شنیدم چند کشتی گیر آزاد کار برای حضور در لیگ برتر سال جاری با یک تیم تهرانی به توافق رسیدند و حتی مبلغی را نیز به عنوان پیش پرداخت در یافت می نمایند اما حالا گویا با یک تیم دیگر قرارداد رسمی ثبت نموده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه در یکی و دوسال گذشته این رفتارها و دلال بازی ها که دور از منش پهلوانی است در کشتی ما رواج پیدا کرده که اگر از همان ابتدا با این موضوع برخورد جدی می شد امروز شاهد یک چنین اتفاقاتی به صورت گسترده تر نبودیم.


دارنده مدال طلای جهان با بیان این که ریشه بی اخلاقی در کشتی باید خشکیده شود تصریح کرد:هنوز هم خیلی دیر نشده اگر امسال با این 4 آزاد کار که به اعتقاد من مقصر اصلی هستند هر چند ممکن است مسائل پشت پرده ای هم باشد برخورد جدی شود به طور حتم دیگر این جریانات در رشته ورزشی کشتی که معرفت و جوانمردی سرلوحه کار است رخ نخواهد داد در غیر این صورت مطمئن باشید در سال های آینده لیگ هم تعطیل خواهدشد.

وی تاکید کرد: من در مورد این موضوع  و این که چه اتفاقاتی میان مدیران دو تیم مدعی رخ داده هیچ چیز نمی دانم ودر جایگاهی هم نیستم که بخواهم قضاوت کنم وحق را به کسی بدهم، قطعاً کمیته انظباطی با بررسی مستندات و شواهد بهترین تصمیم را خواهد گرفت اما آن چیز که مسلم است در ابتدا باید با کشتی گیران که بیعت شکنی کردند برخورد قاطع شود وسپس باید جلوی برخی از دوستان که به جای رقابت سالم در انتخاب کشتی گیر  و بستن تیم به دنبال دلال بازی و تبانی هستند گرفته شود.


سرمربی سابق تیم ملی کشتی کشورمان افزود: به نظر من در ورزش و آن هم در کشتی نباید هیچ چیز را با اخلاق عوض کرد و باید بابت ترویج این مهم هزینه کرد، در نتیجه اگر مسابقات لیگ برتر امسال انجام نشود خیلی بهتر از آن است که این رقابتها طوری برگزار شود که جوانمردی زیر سوال رود؟...

برزگر در پایان گفت :به عنوان فردی که که سالها درکشتی هستم دوست دارم  یک نصیحت را به کشتی گیران گوش زد کنم؛جوانی که وارد این رشته شدی،گوش شکسته وکلی ادعا داری یاد باشه این رشته جای پهلوان  هاست و مردان بزرگی در این رشته نه به خاطر مدال بلکه به دلیل جوانمردی واخلاق مداری الگو بوده اند, پس  اگر دوست داری موفق شوی و به اوج برسی قبل از یادگیری فنون ناب کشتی به دنبال جوانمردی و معرفت باش./آق
برچسب ها: برزگر ، کشتی ، تبانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.