سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید هیگل از منطقه حائل غيرنظامي بين دو کره

وزير دفاع آمريکا از منطقه حائل غيرنظامي بين کره جنوبي و کره شمالي بازديد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، چاک هيگل وزير دفاع آمريکا در نخستين سفر خود به کره جنوبي براي نشست امنيتي سالانه با هدف تحکيم هم پيماني بين دو کشور، امروز از منطقه حائل غيرنظامي بين کره شمالي و همسايه جنوبي اين کشور ديدن کرد. اين منطقه در استان پاجو کره جنوبي در فاصله هشتاد کيلومتري از مرز کره شمالي واقع شده است.
چاک هيگل و کيم کوان جين وزير دفاع کره جنوبي همچنين از روستاي پانمونجوم که در آن پيمان آتش بس اعلام شده است، بازديد کردند. آنها همچنين به مرکز ديده باني در اين منطقه رفتند و با يکي از سربازان کره جنوبي دست دادند. در اين مرکز ديده باني، پرچم هاي امريکا، سازمان ملل و کره جنوبي نصب شده بود. هيگل گفت:  اين منطقه در روابط ما، اهميت بسياري دارد. شراکت آمريکا با کره جنوبي نيز به لحاظ هماهنگي در تلاش ها احتمالاً در اينجا بيش از هر مکان ديگري براي ما شناخته شده است. هيگل افزود: بدون شک اين منطقه اي حياتي است که با هشياري مشترکِ ما، ايمني و امنيتِ کره جنوبي و صلح در منطقه را تضمين مي‌کند. 
هيگل روز يکشنبه براي سفري چهار روزه وارد کره جنوبي شد. مقامات آمريکا و کره جنوبي قرار است در طول اين مدت درباره تمديد نظارتِ آمريکا بر نيروهاي مسلح کره جنوبي با گذشت شصت سال از پايان جنگ کره، به بحث و گفتگو بپردازند. هيگل از گفتگو درباره تمديد احتمالي  فرماندهي آمريکا بعد از سال 2015 ميلادي خبر داد، اما افزود احتمالاً تصميمي در اين باره گرفته نخواهد شد. 
در همين حال، جونگ سيونگ جو رئيس ستاد مشترک ارتش کره جنوبي و همتاي آمريکايي او ژنرال مارتين دمپسي در سي و هشتمين نشست کميته نيروهاي مسلح (دو کشور) با يکديگر ديدار کردند. مقامات آمريکا اذعان کرده اند که سئول به طور غيررسمي خواستار آن شده است که مهلت زماني تعيين شده براي واگذاري کنترل نيروهاي مسلح به کره جنوبي که وظيفه دفاع از اين کشور را در مقابل حمله احتمالي کره جنوبي بر عهده دارند، عقب بيفتد. مهلت تعيين شده براي اين اقدام، هم اينک نيز از سال 2012  به 2015 ميلادي موکول شده است. اين سومين سفر چاک هيگل به آسيا از ابتداي سال نو ميلادي به شمار مي رود. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.