سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

رونمایی از سند جامع نماز

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز قم با اشاره به رونمایی از سند جامع نماز گفت: طرح جامع تقویت نماز در مراکز آموزشی به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش و هیئت دولت رسیده که امسال با تفاوت‌هایی نسبت به سال‌های گذشته اجرا خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران قم، مدارس یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی هستند که دانش‌‌آموزان در آن‌جا مسائل مختلفی را آموزش می‌بینند و با توجه به اینکه در کنار هم‌سن و سالان خود قرار دارند تاثیر‌گذاری حرف‌ها و رفتارهای مختلف بر روی آنها چند برابر می‌شود.

ممکن است توصیه‌ای را بار‌ها و بار‌ها از خانواده خود و والدین شنیده باشند اما توجهی به آن نکنند ولی وقتی در فضای مدرسه قرار می‌گیرند خیلی زود حرف معلم و یا همکلاسی خود را عملی می‌کنند و از آنها تاثیر می‌پذیرند.

چقدر خوب است که اولیای مدرسه از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده و علاوه بر بالا بردن سطح علمی دانش‌آموز در زمینه ارتقای معنویت در او نیز اقداماتی را انجام دهند و بر روی اعتقاداتش سرمایه‌گذاری کنند تا خانواده‌ها نیز از حضور دانش‌آموز خود در مدرسه امنیت خاطر داشته باشند.

اگر یک دانش‌آموز از همان ابتدا با مسائل دینی آشنا شود و با تشویق معلم خود در انجام آنها تلاش کرده و خود را موظف کند که قطعا در سنین بزرگسالی نیز این گونه رفتار‌های معنوی در او نهادینه می‌شود و به‌عنوان فردی سالم و آگاه می‌تواند زندگی کند.

حضور 560 روحانی جهت اقامه نماز جماعت در مدارس

وقتی رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز استان قم از برپایی نماز جماعت در وقت ظهر و عصر خبر می‌دهد جای امیدواری است که این موضوع مهم در دستور کار قرار گرفته و از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت حضور روحانی در مدارس عنوان می‌کند: 560 روحانی برای برگزاری نماز جماعت در مدارس حضور پیدا می‌کنند و علاوه بر اقامه نماز به بیان احکام و مسائل اعتقادی در مدارس پرداخته و در خلال آن نیز به سوالات دینی و اعتقادی دانش‌آموزان پاسخ داده می‌شود.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز استان قم به مدت زمان پیش‌بینی شده برای اقامه نماز اشاره و خاطرنشان کرد: زنگ نماز در مدارس ابتدایی تا 30 دقیقه افزایش پیدا کرده و برای مدارس متوسطه نیز 25 دقیقه در نظر گرفته شده تا در این مدت به انجام اعمال معنوی بپردازند.

خدا‌محمدی از تفاوت مباحث مسابقات قرآنی نسبت به سال گذشته خبر می‌دهد و بیان می‌کند: امسال مباحث مسابقات قرآنی در 14 کتابچه از مسائل عمومی رساله‌های عملیه تدوین می‌شود و مسابقات آن نیز آذرماه برگزار خواهد شد.

رونمایی از سند جامع نماز

همچنین وی با اشاره به رونمایی از سند جامع نماز ادامه می‌دهد: طرح جامع تقویت نماز در مراکز آموزشی طی سه سال گذشته انجام شد و این طرح به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش و هیئت دولت رسیده است و امسال نیز با تفاوت‌هایی نسبت به سال‌های گذشته اجرا خواهد شد.

علی‌خانی ادامه می‌دهد: اولیای مدرسه می‌توانند با تشویق‌های گوناگون دانش‌آموزان را برای حضور مستمر در نماز جماعت ترغیب کنند و توسط روحانیون حاضر در مدرسه به آنها آگاهی دهند.

وی به نقش مهم والدین نیز اشاره کرد و بیان داشت: خانواده‌ها هم در این زمینه بی‌تاثیر نیستند آنها هم می‌توانند از مزیت‌های این امر معنوی فرزند خود را آگاه سازند و بر حضور به موقع فرزندشان برای اقامه نماز در مدرسه تاکید داشته باشند.

برپایی نماز جماعت در مدارس از اهمیت به‌سزایی برخوردار است و روحانیونی که برای اقامه نماز در مدارس حضور پیدا می‌کنند می‌توانند با جذاب کردن این مراسم تمام دانش‌آموزان را با میل خودشان به این عمل جذب کنند.

برخی از این افراد با روش‌های متنوع و سخنرانی‌های شیوای خود در جذب دانش‌آموزان به این مراسم معنوی نقش سازنده‌ای را ایفا می‌کنند.

تلفیق معنویت و علم تلاقی زیبایی است که به رشد و تکامل یک فرد در حساس‌ترین سن در طول عمر کمک می‌کند./س

گزارش: صبا صداقت

برچسب ها: قم ، رونمایی ، سند ، جامع ، نماز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.