سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

نهادینه‌سازی فرهنگ قرض‌الحسنه در کشور

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر نهادینه‌سازی فرهنگ قرض‌الحسنه در کشور گفت: جایگاه و پاداش قرض‌الحسنه بسیار بالاتر از سود دنیایی است که به افراد تعلق می‌گیرد و برای آنها محسوس است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در دیدار با مدیران و مسئولان شعب بانک مهر اقتصاد اظهار کرد: حرکت درست و سالم بانک‌ها یکی از جایگاه‌های مهمی است که می‌توان از آن به عنوان زیرساخت برای خلق حماسه اقتصادی نام برد که در راستای جذب سرمایه و شرکت در خدمت، عمران و آبادانی کشور صورت می‌گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه عنوان داشت: باید بانک‌ها خدمات بدون ربا، درست و اسلامی، بر اساس فاکتورهای اسلامی و چارچوب‌های اعتقادی ارائه دهند و با اعتقادات اسلامی هماهنگ باشند.

وی ادامه داد: اگر در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شود، می‌تواند الگوی خوبی برای بانک‌های دیگر و حرکت‌های اسلامی باشد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری خاطرنشان کرد: برخی اوقات در کشورهای اسلامی درصد بهره از مشتریان آنها به مراتب کمتر از آن چیزی است که در کشور ما اتفاق می‌افتد.

وی یادآور شد: اگر کار بانک‌ها بر اساس موازین اسلامی صورت گیرد به طور طبیعی سود آن پاک‌ترین پولی است که رد و بدل می‌شود و در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: مسئله قرض‌الحسنه جدی است و در آیات قرآن به آن سفارش جدی شده و باید به صورت فرهنگ ارائه شود.

وی ادامه داد: ائمه جمعه و سخنوران باید به تبیین اهمیت مسئله قرض‌الحسنه برای مردم بپردازند تا جامعه احساس کند، فرصت دینی قرض‌الحسنه مانند اعمال دیگر نماز، روزه و حج خدمت‌رسانی محسوب می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه قرض‌الحسنه عبادتی با بعد اجتماعی است، گفت: اسلام دارای اضلاع متفاوتی است و اگر یک ضلع آن را فاکتور بگیریم به دین اسلام عمل نکرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: همانطوری که مسجد رفتن ثواب و پاداش دارد، انجام کار مشتریان نیز برای شما عبادت محسوب می‌شود و از پاداش برخوردار است./ب

برچسب ها: قم ، نهادینه ، سازی ، فرهنگ ، قرض ، حسنه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.