سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

همایش کنترل نسل و چالش‌های پیش‌رو در قم برگزار شد

با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت توجه به افزایش جمعیت در کشور، معاونت تبلیغ آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه همایش کنترل نسل و چالش‌های پیش‌رو را برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، همایش کنترل نسل و چالش‌های پیش‌رو در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفای قم برگزار شد.

در این مراسم که از سوی معاونت تبلیغ آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه و با حضور طلاب و فضلای حوزه برگزار شد، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه به ایراد سخن پرداخت.

وی در این مراسم بر ضرورت کمک دولت به تسهیل امر ازدواج تأکید کرد و نقش حوزه‌های علمیه و روحانیت را در تغییر فرهنگ کنترل نسل بسیار مؤثر دانست.

حجت‌الاسلام رضا غلامی رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی و انسانی صدرا نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: قانون جدید جمعیت باید افزون بر جامعیت و واقع‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای رسیدن به اهداف را پیش‌بینی کند و مجلس باید از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه نهایت بهره را ببرد.

وی با تأکید بر اینکه امروز به شکل‌گیری نهضت روشنگری در زمینه افزایش جمعیت نیاز داریم، گفت: امروز توقع از روحانیت این است که از تمام توان برای روشنگری در باب افزایش جمعیت استفاده کند و گروه‌های مختلف تبلیغی در این‌باره شکل گیرد.

حجت‌الاسلام هژبری استاد حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم ابراز کرد: طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه نقش مهمی در ترویج فرهنگ افزایش جمعیت و آگاهی مردم در این زمینه برعهده دارند./س
برچسب ها: قم ، همایش ، کنترل ، نسل ، چالش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.