سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سياست اول معاون بهداشت؛

تقويت سيستم داخلي در ساخت واكسن

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: براي تقويت و توسعه واكسن در كشور ابتدا سيستم داخلي در ساخت واكسن را تقويت مي‌كنيم و اگر نياز به واردات داشتيم واكسن با كيفيت و قيمت مناسب وارد خواهيم كرد.

علي‌اكبر سياري، معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: مشكلاتي كه در خصوص واكسن داريم در زمينه ساخت است و به لحاظ اينكه تحريم هستيم، يك‌سري از تجهيزاتي كه فرسوده مي شوند بايد تجهيزات جديد وارد كنيم به ما مجوز نمي‌دهند كه اميدواريم با كمك سازمان جهاني بهداشت اين تجهيزات را بتوانيم وارد كنيم.

وي ادامه داد: سياست اول ما، تقويت سيستم داخلي در ساخت واكسن است و سياست دوم اين است كه اگر نبود بايد وارد كنيم و واكسن هم بايد داراي كيفيت و قيمت مناسب باشد.

سياري در ادامه بيان كرد: پوشش واكسيناسيون موجودمان رشد 98 درصدي است كه حتما بايد رشد كنيم و حتما بايد واكسن‌هاي جديد كه در بسياري از نقاط دنيا حتي در كشورهاي فقير زده مي‌شود ما هم بايد به سيستم‌مان اضافه كنيم ان‌شاءالله در دوره‌اي كه من مسووليت دارم، با توجه به اينكه متخصص اطفال هستم، به اميد خدا اين كار انجام خواهد شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درخصوص واكسن آنفولانزا اظهار داشت: يكي از واكسن‌هايي كه بايد پيگيري كنيم واكسن آنفولانزا است چون كه بسياري از بيماران آسم، مزمن قلبي و عروقي، حساسيت دارند و سالمندان و حجاج و... همه بايد واكسن بزنند و خطري كه دارد اگر فرد ين بيماري را داشته باشد خطر مرگ برايش بسيار زياد است، 200 تا ويروس اصلي عامل سرماخوردگي است كه سه تا از آنها واكسن دارد كه اين سه تا بسيار خطرناك است و اگر كسي بگيرد، ولي قابل پيشگيري است./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.