سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ديدني ترين مستندهاي جهان در شبكه مستند

شبكه مستند جديدترين و متنوع ترين مستندهاي جهان را در فصل پاييز پخش مي كند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، «شكست نخوردگان» را دانيل ليندسي ساخته و داستان آن درباره يك تيم فوتبال دبيرستاني به نام ببرهاي ماناساس ممفيس است كه با وجود مشكلات بسيار به كمك مربي خود بيل كورتني به افتخارات جالبي مي‌رسد.

مستند سه بعدي «پاپوآ» محصول 2012 نيز از ديگر آثاري است كه براي فصل پاييز تدارك ديده شده است. پاپوآ بزرگ‌ترين استان اندونزي است و بخش‌هاي بزرگي از نيمه‌غربي جزيره گينه‌‌نو و جزيره‌هاي پيرامون آن را شامل مي‌شود. در اين جزيره نشانه‌هايي از وجود آدمخواران ديده مي‌شود. موجودات آبزي زيبا اين جزيره را ديدني‌تر كرده‌اند.

مجموعه مستند «طبيعت كلاغ‌هاي قاتل» هم در فصل پاييز از شبكه مستند پخش مي‌شود. در اين مستند نشان داده مي‌شود برخلاف شايعات و خرافاتي كه در فرهنگ‌هاي مختلف از كلاغ يك موجود بديمن و مزاحم ساخته، اين پرنده يكي از باهوش‌ترين جانداران جهان است.

مستند «حيات وحش گالاپاگوس» محصول 2012 درباره جزيره‌اي است كه به خاطر لاك‌پشت‌هاي غول پيكرش به شهرت رسيده است. اين برنامه بزودي از شبكه مستند پخش مي‌شود. مجموعه سه قسمتي «نسل زمين» محصول 2013 در سه قسمت 180 دقيقه‌اي آماده پخش شده است. اين مستند درباره عملكرد باورنكردني انسان در قبال جمعيت عظيم و رو‌به‌گسترش زمين است.

«خرس بزرگ خطرناك» مستندي است كه بيلي كانلي راوي آن است و درباره خرس‌هاي خاكستري در بيابان آلاسكا اطلاعات مفيدي به مخاطبان شبكه مستند مي‌دهد. از ديگر برنامه‌هاي شبكه مستند براي فصل پاييز مي‌توان به برنامه «حشرات بزرگ» محصول 2012 اشاره كرد كه به غول آساترين حشرات جهان مي‌پردازد. «دايناسورهاي عجيب و غريب» نيز درباره دايناسورهاي شگفت‌انگيز دوره كرتاسه است كه از آن جمله مي‌توان به خوشه‌ها، بادبان شاخ، قله‌ها و سلاح‌هاي كوچك اشاره كرد. اين برنامه به بررسي ويژگي‌هاي غيرمعمول و ظاهر فوق تصور آنها مي‌پردازد.

«مصر 2012» به تمدن پنچ‌هزار ساله مصر باستان تاكنون مي‌پردازد و «بزرگراه جهنمي» نيز درباره بزرگراه مخوفي است كه هر بار عبور از آن براي راننده‌هاي كاميون حكم بازي مرگ و زندگي را دارد. «در سايه ماه‌« به خاطرات خدمه باقي مانده از ماموريت‌هاي آپولوي ناسا مي‌پردازد و «طبيعت اردك‌ها» محصول 2012 درباره طيف گسترده‌اي از اشكال، اندازه‌ها و رفتارهاي اين موجود خجالتي است كه در ايام پاييز از شبكه مستند پخش مي‌شود.

علاقه‌مندان به مستندهاي طبيعت و محيط زيست نيز مي‌توانند مجموعه «طبيعت ميكرو ذره‌ها» را در 13 قسمت 30 دقيقه‌اي تماشا كنند. اين مستند درباره اكوسيستم‌هاي برجسته جهان مانند مجمع الجزاير از جزاير آتشفشاني شناخته شده گالاپاگوس، جنگل‌هاي باراني آمازون، جنگل‌هاي كلپ در خليج مانتري كاليفرنيا، دلتاي اوكاوانگو و... است.

سري جديد مجموعه «استارت‌» نيز براي پخش از شبكه مستند آماده شده است. استارت برنامه مستند امتحان و مقايسه خودرو‌هاي برتر دنياست كه تاكنون بيش از 350 ميليون بيننده در جهان داشته و سه مجري اين برنامه در اين مجموعه تمام خودرو‌هاي توليد شده در جهان را رانده‌اند.

مستند سينمايي «جنگي كه نمي‌بيني» اثر جان پيچلر، محصول سال 2010، درباره نقش رسانه‌ها در جنگ‌هاي امپرياليستي است و از زاويه‌اي جديد به روش‌هاي نوين تشويش اذهان و سياست‌هاي جنگ‌افروزانه آمريكا و برخي دولت‌هاي غربي در ويتنام، افغانستان و عراق مي‌پردازد.

« اسرار حيات وحش هندوستان» در سه قسمت روايت سفر مستندساز شناخته شده جهان ديويد آتن بروگ به هندوستان است. در اين مستند از جنگل‌هاي آسام تا بيابان‌هاي گجرات به تصوير كشيده مي‌شود.

مجموعه مستند «نگهبانان طبيعت» در 24 قسمت 50‌دقيقه‌اي با هدف به نمايش كشيدن تلاش افرادي كه براي حفظ محيط زيست جان خود را به خطر مي‌اندازند از شبكه مستند پخش خواهد شد. «به‌درد بخور و به درد نخور» عنوان مستندي است كه در دو قسمت 58 دقيقه‌اي آماده شده و در آن پروفسور جيم آل خليلي قدرت نمادها را كه از مهم‌ترين مفاهيم در جهان امروز است، بررسي مي‌كند.

«عجايب هفتگانه صنعتي جهان» عنوان مجموعه‌اي است كه در هفت قسمت 50 دقيقه‌اي در ايام پاييز از شبكه مستند پخش مي‌شود. اين برنامه به بررسي هفت شاهكار مهندسي جهان مانند پل بروكلين، فانوس دريايي بل راك، سيستم فاضلاب لندن، كانال پاناما و راه‌آهن اقيانوس آرام مي‌پردازد./ي2
برچسب ها: مستند ، تلویزیون ، شبکه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.