سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

مواضع هیات ایرانی در سفر نیویورک، مصداق بارز نرمش قهرمانانه بود

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مواضع رییس جمهوری و وزیر امور خارجه ایران در سفر اخیر به نیویورک، مصداق بارز نرمش قهرمانانه مدنظر مقام معظم رهبری بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکترعبدالرضا مصری گفت : حفظ خطوط قرمز نظام همچون بحث انرژی هسته ای و لغو تحریم های ناعادلانه و نوع رفتارها از سوی هیات ایرانی دو جنبه مهم در مقوله مذاکرات بود که در هر دو جنبه هیات ایرانی بسیار خوب ظاهر شد.

وی گفت: اگر رفتارها، گفتارها و نوع سخن طرف ایرانی در این سفر را به عنوان واژه نرمش و حفظ مواضع و خطوط قرمز نظام را به عنوان واژه قهرمانه تلقی کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که هیات ایرانی در این سفر، نرمش قهرمانه مقام معظم رهبری را محقق ساخت.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین باید توجه داشت که قبل از انجام چنین سفری، سیاست کلی نظام در مقوله سیاست خارجی در سطوح عالی و چگونگی رفتارها و نوع برقراری ارتباط ها مورد بررسی قرار می گیرد.

وی در ادامه از سفر اخیر به عنوان سفری پر از موفقیت برای دولت و ملت ایران یاد کرد و گفت: طرف ایرانی برنده واقعی مذاکرات این سفر بود و حال نوبت طرف مقابل است که همچون ایران، حسن نیت خود را نشان دهد.

مصری با اشاره به تبادل گفت و گو های مثبت در این سفر، افزود: گفت و گو نخستین مرحله هر دیدار است که عموما حرف های خوشایند در آن رد و بدل می شود و به دنبال آن مذاکره شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه در مذاکره است که مسائل بطور جدی و براساس توافق طرفین دنبال می شود، گفت: در سفر اخیر نیویورک، طرف ایرانی فرصتی را در اختیار غربی ها قرار داد و حال باید ببینیم که آنها چگونه از این فرصت استفاده می کنند.

نماینده کرمانشاه در مجلس نهم ادامه داد: دو حالت در این زمینه متصور است یا طرف غربی همانند ایران راست می گویند و حسن نیت خود را نشان می دهند که اگر اینگونه شود نتیجه مذاکرات مثبت خواهد بود یا اینکه بار دیگر دست مخملی بودن خود را به نمایش می گذارند.

وی گفت: در صورتی که حالت دوم اتفاق بیفتد دولت و ملت ایران آن دست را بیرون خواهد کشید و به جهانیان نشان خواهد داد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، مواضع ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.