سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

لزوم نظارت اصولی بر روند تولید و صادرات فرش هریس

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: ورنی و فرش هریس دو نماد و شاخص فرهنگ بومی و سنتی این شهرستان است که می‌توان با نظارت اصولی، استفاده از رنگ‌های گیاهی و مرغوب و متناسب با ذائقه‌ها و سلایق مختلف مشتریان به یکی از کالاهای اصلی صادرات غیرنفتی استان تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، فلاحی ‌باباجان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به نقش عشایر و روستائیان برای نیل به خودکفایی در کالاهای استراتژیک کشاورزی از جمله گندم، گوشت و سایر فرآورده‌های کشاورزی، بر حمایت همه جانبه از این قشر زحمتکش با ارائه تسهیلات حمایتی تأکید کرد.

وی گفت: در این راستا، تدوین برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت توسط مسئولین ذیربط در تحقق این امر موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه صنایع دستی بافته شده در منطقه توسط دختران و زنان عشایری در ایجاد درآمد مناسب برای مخارج خانواده نقش اساسی دارد، افزود: حمایت از طرح‌های اشتغالزا و ارتقای درآمد عشایر و روستائیان در اولویت برنامه‌های دولت و مجلس بوده و نمایندگان آذربایجان شرقی، تمامی تلاش خود را در تحقق توسعه همه جانبه استان در تعامل با نهادهای اجتماعی، با جدیت به انجام می رسانند.

فلاحی ‌باباجان ایجاد انگیزه برای کار و تلاش در منطقه ارسباران را برای دختران و زنان عشایری مهم ارزیابی کرد و خواستار تلاش مشترک سازمان جهادکشاورزی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل امور عشایر و همچنین اداره کل آموزش، فنی و حرفه‌ای استان در این زمینه شد/س

 

برچسب ها: تولید ، صادرات ، فرش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.