سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس بیمارستان مرکز پزشکی هلال احمر ایران در مدینه :

کاهش بستری‌ها در بیمارستان‌های عربستان/600 ويزيت تخصصي توسط 60 پزشک در مدينه

رئیس بیمارستان مرکز پزشکی هلال احمر ایران در مدینه از کاهش بستري در بيمارستان هاي عربستان با توجه به کاهش زائران خبر داد .

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، علی ترکان ، درباره آخرین وضعیت سلامتی حجاج کشورمان اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون در مدینه هیچکدام از حجاج‌مان فوت نکرده‌اند و در مجموع نیز تعداد بستری‌ها در بیمارستان مدینه بالغ بر 15 نفر بود که اکنون دو بیمار در این بیمارستان بستری هستند و یک بیمار در بیمارستان‌های سعودی بستری هستند .
 
وی افزود: تاکنون در مدینه بالغ بر 600 ویزیت تخصصی از جمله ویزیت‌های ارتوپدی، گوش و حلق و بینی، اعصاب، قلب و اورژانسی حاد صورت پذیرفته است که توسط 60 پزشک که به صورت طرح پزشک تجمیع فعالیت می‌کنند انجام شده است .
 
ترکان ادامه داد: برای پوشش خدمات درمانی یک آمبولانس به همراه پرستار و پزشک در زمان خروج زائران از شجره فراهم شده است که هر روز با آنان همراه خواهد بود .
 
رئیس بیمارستان مرکز پزشکی هلال احمر ایران در مدینه  با اشاره به ورود آخرین زائران کشورمان به مدینه که گروه جانبازان بودند، افزود: در این راستا ورودی زائران از مکه به مدینه از 12 ذیحجه با ورود گروه‌های راه‌انداز شروع مي شود .

وی در پاسخ به این پرسش که میزان مصرف دارو و بستری‌ها و مراجعات به بیمارستان مدینه نسبت به حج تمتع سال گذشته به چه صورت بوده است، عنوان کرد: در مورد بستری‌ها و مراجعات که نسبت به آمار حج تمتع سال گذشته ما شاهد کاهش بستری‌ها هستیم و از دلایل مهم آن کاهش زائر و همچنین جلوگیری از اعزام زائران بیمار بوده است .
 
ترکان در قالب توصیه‌هایی به حجاج عنوان کرد: بیشترین توصیه ما به زائران همراه داشتن داروهای تخصصی آنان است، زیرا در ایران عنوان شده بود که آوردن دارو باعث ایجاد مشکل برای زائران می‌شود در حالی که بنده این مساله را تصحیح می‌کنم مبنی بر اینکه تنها داروهایی که در عربستان در مورد آوردن آن سخت‌گیری می‌کنند داروهای آرام‌بخش مشتمل بر داروهای مخدر است و گرنه بیماران باید داروهای تخصصی خود را حتما همراه داشته باشند و این توصیه در حال حاضر بیشتر برای زائرانی کارایی دارند که از مکه به مدینه خواهند آمد .
 
وی با اشاره به 25 تخت در بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مدینه عنوان کرد: خوشبختانه اشغال تخت‌های ما در حج تمتع سال 92 بسیار پایین بوده است . /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.