سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

وقوع بیش از 300 زمین لزره در همدان

فرماندارهمدان گفت: وقوع بیش از 300 زمین لرزه ازمهرماه پارسال تاکنون ضرورت نگاه ویژه به حاشیه شهروبافت فرسوده را می طلبد.


 
به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ حسن قهرمانی مطلق درشورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان با اشاره به حادثه خیز بودن همدان افزود: از مجموع 301 مورد زمین لرزه در استان همدان ، از مهرماه پارسال تا کنون شهرستان همدان شاهد 29 مورد زمین لرزه با بزرگی 1/3 تا 2 ریشتر بودکه بزرگترین آن شهرجورقان را با بزرگی 2 ریشتر لرزانده است.
وی بافت فرسوده و گسترش حاشیه نشینی را ازمهمترین معضلات امنیت دانست وخاطر نشان کرد: همدان با حدود 700 هکتار بافت فرسوده مستعد وقوع حادثه های جبران ناپذیراست که ازاین میزان 80 هکتارآن با 366 میلیارد تومان اعتبار بازسازی و نوسازی شده است .
قهرمانی مطلق نبود نظارت ازساخت و سازهای غیرمجازو ورود افراد سودجودر این حوزه را از عوامل گسترش حاشیه نشینی بیان کرد وگفت: این امرعلاوه بر مخدوش کردن چهره شهر،امنیت جانی ومالی مردم را نیزدرمعرض خطر قرار داده است.
فرماندار همدان درادامه به شناسایی 16 نقطه حادثه خیز درراه های شهرستان اشاره کرد وگفت: از این تعداد 5 نقطه رفع حادثه شده و 2 نقطه نیز در حال بررسی است.
قهرمانی مطلق با اشاره به گستردگی شبکه های فرسوده حامل های انرژی گفت: متاسفانه بیش از 50 درصد از شبکه های آب و برق شهرستان فرسوده هستند که این فرسودگی ها هدر رفت 26 درصدی آب و 16 درصدی برق را درتابستان امسال به همراه داشته است.
وی وجود نقطه جامع مدیریت بحران را از ضرورت های این مدیریت بیان کرد و افزود: نقطه جامع ،آموزش و تجربه می تواند از بروز حوادث جبران ناپذیردرمواقع بحران باشد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.