سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمام زائران ایرانی حج 92 تا پنجم دی الحجه وارد مکه می شوند

رئیس ستاد مکه سازمان حج و زیارت گفت: آخرین گروه زائران حج 92 تا روز 5 ذی الحجه وارد مکه مکره شده و از روز 8 ذی الحجه عازم مشاعر مقدس می شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مسعود مجردی توضیحات کوتاهی در مورد خدماتی که برای زائران ایرانی در نظر گرفته شده داد و گفت: در حال حاضر 13 خط اتوبوسرانی ویژه زائران ایرانی در شهر مکه فعال هستند و 120 دستگاه اتوبوس از 300 دستگاه اتوبوس در شبکه حمل و نقل درون شهری که به زائران ایرانی خدمات رسانی می کنند.

وی در ادامه افزود: وضعیت ترافیکی شهر مکه نسبت به سال گذشته از وضعیت قابل قبولی برخوردار است همچنین کاهش 20 درصدی تعداد زائران کشورها در حج امسال در کاهش بار ترافیکی مکه کاملاً مشهود است.

مجردی به وضعیت پخت غذاهای حجاج ایرانی اشاره کرد و گفت: آشپزخانه الوالجدائل با ظرفیت طبخ 40 درصد غذای زائران ایرانی در مکه مشغول تهیه و توزیع وعده های غذایی است و تا پایان روز جمعه 5 مهر ماه 124 هزار و 429 غذا در آشپزخانه های مذکور پخت شده است.

وی در مورد اسکان زائران گفت: در سال جاری برای اسکان زائران ایرانی علاوه بر استفاده از اقامتگاه هایی که در گذشته نیز تجربه اجاره آن ها را داشته ایم تعداد قابل توجهی ساختمان نوساز و در فاصله نزدیکتر به مسجد الحرام برای استقرار زائران کشورمان اجاره شده اند که به 64 اقامتگاه می رسد که همگی به صورت نظام هتلی در خدمت زائران هستند.

مجردی خاطر نشان کرد: زائران ایرانی در مکه مکرمه در سلامت بسر می برند و بیماری واگیرداری در میان آن ها گزارش نشده است و هم اکنون سه زائر ایرانی در بیمارستان مرکز پزشکی حج در مکه بستری هستند و تا کنون نیازی به استفاده از بیمارستان های سعودی نداشته ایم./ل

برچسب ها: مکه ، زائران ، حج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.