سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسايي در نطق ميان دستور؛

با شکستن برند مقاومت 34 ساله در نه گفتن به آمريکا چه چيزي به دست خواهد آمد؟

عضو كميسيون اصل 90 مجلس گفت: اكنون رئيس‌جمهور محترم بايد به صراحت پاسخ دهند كه با شكستن برند مقاومت 34 ساله خود در نه گفتن به آمريكا چه چيزي را به دست خواهد آورد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، حميد رسايي نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در جلسه علني امروز يكشنبه در نطق ميان دستور خود گفت: هفته گذشته رئيس‌جمهور در اجلاس سازمان ملل حضور يافت و در كنار چند سخنراني مهم خود در اين اجلاس با برخي رسانه‌ها گفتگو و با برخي سران كشورها نشست داشت كه با فرصت‌ها و تهديدهايي همراه بود.  
 
وي ادامه داد: طرح سوالي هم چون جهاني عاري از خشونت و افراطي گري و طرح موضوع ائتلاف براي صلح در برابر ائتلاف براي جنگ توانست تا حدودي نظام سلطه را به چالش بكشد.
 
رسايي تصريح كرد: رئيس‌جمهور در ادامه سخنان خود به خوبي در اعتراض به تحريم كشورمان و دفاع از حقوق هسته‌اي نطق‌هايي را بيان نمودند و با اشاره به صلح مبتني بر آراي مردم در همه دنيا به دخالت‌هاي وحشيانه بيگانگان  در فلسطين، بحرين و سوريه اعتراض كرد و راه حل نظامي براي حل اين موضوعات را به چالش كشيد.  
 
عضو كميسيون اصل 90 مجلس اظهار داشت: البته در لابه لاي صحبت‌هاي رئيس‌جمهور و پاسخ‌هاي وي به برخي رسانه‌هاي استكباري نكات قابل تاملي كه در جاي خود نيز بايد نقد شود وجود داشت لازم است مشاوران و شخص رئيس‌جمهور محترم با برطرف كردن ضعف‌ها دستاوردهاي سفرهاي اين چنيني را بيشتر كنند.
 
وي ادامه داد: واقعيت آن است كه مواضع آقاي روحاني در اين سفر هر چند مانند اكثر قريب به اتفاق مواضع خارجي دولت نهم و دهم با ادبيات پرسش گرانه و با داشتن جريان سلطه و پاسخگويي در برابر ظلم‌هاي بسياري كه به ملت‌هاي مظلوم جهان و از جمله ملت ايران نبود اما مانند حضور برخي روساي جمهور اسبق كه امروز به نقطه اميد استكبار تبديل شدند نيز با وادادگي زياد همراه نبود.  
 
رسايي گفت: با ناديده گرفتن برخي موارد حاشيه‌اي، بي‌شك مي‌توان مواضع ارائه شده در نشست سازمان ملل را مواضع حق طلبانه نظام جمهوري اسلامي از جنس نرمش قهرمانانه دانست.
 
عضو كميسيون اصل 90 در ادامه بيان كرد: علي رغم شيريني كه سفر رئيس‌جمهور براي شركت در اين اجلاس براي سفر به نيويورك داشت دقايق پاياني اين سفر اتفاقي رخ داد كه قابل تامل و بررسي است شكستن مقاومت 34 ساله مسئولين عالي رتبه نظام جمهوري اسلامي و نپذيرفتن مذاكره مستقيم با آمريكا و جنايت‌هاي بسياري كه عليه كشور و ملت مرتكب شده خطاي كوچكي نيست.  
 
وي تاكيد كرد: معلوم نيست آقاي روحاني در پايان سفر خود با چه استدلالي در برابر درخواست طرف آمريكايي به مذاكره تلفني تن داده البته طرف آمريكايي در همين اتفاق كوچك شيطنت و عدم صداقتش را به خوش باوران نشان داده و ادعا مي‌كند كه اين مكالمه خواسته رئيس‌جمهور ايران بوده است و آقاي روحاني نيز در اين سفر چندين بار گفته‌اند كه با اختيار تام از جانب رهبري در اين سفر حاضر شده‌اند.  
 
رسايي گفت: اما آن چه كه از بيانات رهبري در طول ماه‌ها و سال‌هاي گذشته و حتي روزهاي اخير مشخص است ايشان هر نوع مذاكره‌اي را به شرط رعايت اصول عزت، حكمت و مصلحت در صورتي كه خدشه بر اصول و آرمان‌هاي انقلاب ايجاد نكند اجازه داده‌اند.
 
عضو كميسيون اصل 90 ادامه داد: پر واضح است كه پذيرش مذاكره با طرف آمريكايي نه عزتي براي ما به ارمغان مي آورد و نه مبتني بر حكمت الهي و يا حكمت دنيايي است و نه در شرايط فعلي به مصلحت بود.  
 
وي گفت: اكنون رئيس‌جمهور محترم بايد به صراحت پاسخ دهند كه با شكستن برند مقاومت 34 ساله خود در نه گفتن به آمريكا چه چيزي را به دست خواهد آورد و در برابر آبنبات تماس تلفني اوباما و خداحافظ گفتن عروسك دست و پا شكسته صهيونيست‌ها هر چند به درخواست آنها چه قهرماني آفريده شد.  
 
رسايي در پايان خاطر نشان كرد: آقاي روحاني شما بازي برد باخت به نفع ايران را در لحظه آخر به نوعي بازي برد برد براي آمريكا و براي ما تبديل كرديد، مذاكره تلفني با اوباما حتي با فرض درخواست آن‌ها به عقيده بنده كاري پرهزينه بود. 

انتهاي پيام/

برچسب ها: نطق ، کمیسیون ، رئیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.