سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همراه با فیلم‌های ویدئویی جشنواره بیست و هفتم،

«پاییز در ایوان خانه نشسته است» برگرفته از واقعیت است

اکبر شهبازی گفت: اساس قصه فیلم «پاییز در ایوان خانه نشسته است» برگرفته از واقعیتی است که خودم آن راتجربه کرده‌ بودم اما به آن شاخ و برگ دادم و مسیر قصه را به گونه‌ای پیش بردم که بتواند تماشاگر را با خود درگیرکند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان،اکبر شهبازی کارگردان فیلم «پاییز در ایوان خانه نشسته است»  درباره موضوع فیلم خود توضیح داد: فیلم «پاییز در ایوان خانه نشسته است» داستان دختری معلول را حکایت می‌کند که توانایی حرکت را از دست داده است. پدر شکارچی و فروشنده پرندگان است و مردم معتقدند شغل پدر باعث پدیدآمدن شرایط جسمی فرزند شده است. اعتقاد اهالی روستا باعث می‌شود تا پسربچه خانواده تصمیم بگیرد پرندگان را آزاد کند.

وی گفت: قصه فیلم به گونه‌ای طراحی و آماده شده که خانواده و کودک را درگیر می‌کند. داستان‌های فرعی هم به قصه اصلی کمک می‌کنند تا همه گروه‌ها بتوانند با فیلم ارتباط خوبی برقرار کنند.
 
کارگردان فیلم کوتاه «آه سرد» درباره چگونگی نگارش فیلمنامه گفت: اساس قصه برگرفته از واقعیتی است که خودم آن راتجربه کرده‌ بودم اما به آن شاخ و برگ دادم و مسیر قصه را به گونه‌ای پیش بردم که درام مناسبی داشته باشد و بتواند تماشاگر را با خود درگیرکند.

آناهیتا کبیرکوه تهیه کننده فیلم نیز درباره تولید این فیلم ویدئویی گفت: آقای شهبازی علاقه داشتند فیلم در زمستان جلوی دوربین برود زیرا معتقد بودند سختی فصل زمستان و جذابیت‎های بالای تصویری و گرافیکی این فصل به قصه کمک زیادی می‎کند. ما هم تلاش کردیم شرایط را مهیا کنیم. تمام فیلم در گرگان و روستایی حوالی گالی کش تصویربرداری شد . کار در روستا بسیار سخت بود اما پس از 40 روز تصویربرداری به اتمام رسید.

بیست‌وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا، از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد./ص
برچسب ها: فیلم ، ویدئو ، جشنواره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.