سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز/

ايمني از اولويت هاي اساسي مناطق نفت خيز جنوب است

رييس ايمني، بهداشت و محيط زيست شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب گفت: ايمني از اولويت هاي اساسي اين شركت است كه همزمان با پيدايش صنعت نفت در كشور ايجاد شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اهواز؛ مهندس رامين هوشيار به مناسبت هفتم مهر «روز ملي ايمني و آتش نشاني» افزود: جايگاه و اهميت ايمني، بهداشت و محيط زيست (HSE) در صنعت نفت به دليل جايگاه اين صنعت در اقتصاد و پيچيدگي تاسيسات، بركسي پوشيده نيست.
وي با تشريح عملكرد اين شركت در مقوله ايمني در نيمه نخست سال جاري اظهار كرد: يكي از مهمترين فعاليت هاي شركت در زمينه ايمني، آموزش اصول و مقررات ايمني به كاركنان است تا با فرهنگ سازي و ارتقاي دانش كاركنان از وقوع حوادث پيشگيري و تمام فعاليت ها با رعايت كامل دستورالعمل هاي ايمني انجام شود.
هوشيار ادامه داد: در سال۹۱ تعداد ۹۳۰ نفر از كاركنان اين شركت در قالب شش هزار و ۱۱۴ نفرساعت دوره هاي مختلف آموزش ايمني، بهداشت و محيط زيست را فراگرفتند.
وي گفت: اين دوره ها شامل آشنايي با مقررات ايمني و مسووليت ها، ايمني و آتش نشاني، دستگاه هاي آزمايش گاز و تنفسي، مقررات واگذاري وسائط نقليه موتوري، پروانه كارهاي سرد و گرم، رانندگي تدافعي و اصول بهداشت حرفه اي بوده است.
رييس ايمني، بهداشت و محيط زيست شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب افزود: با توجه به اين كه آموزش و فرهنگ سازي HSE از شرايط لازم براي رعايت اصول ايمني، بهداشت و محيط زيست در كارخانه ها و تاسيسات صنعت نفت است واحد آموزش HSE و ارزيابي عملكرد در طول سال با همكاري و حمايت هماهنگ كنندگان آموزشي و روساي ادارات HSE شركت هاي تابع شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب، برنامه منظم و مداومي براي حضور تمام كاركنان در اين دوره ها، تدارك ديده است.
هوشيار همچنين به انجام بيش از يك هزار و ۱۲۷ مورد بازرسي ايمني، بهداشتي و زيست محيطي درسال ۹۱ توسط كارشناسان واحدهاي ايمني، بهداشت و محيط زيست از اماكن تحت پوشش ستاد، اشاره داشت.
وي با بيان اين كه اين شركت از بدو فعاليت صنعت نفت با راه اندازي واحدهاي آتش نشاني و بعدها با تشكيل واحدهاي ايمني، پيشگيري و كنترل حوادث را در تاسيسات صنعتي و غير صنعتي نهادينه كرده است، اظهار كرد: امروزه با برخورداري از دانش و مهارت هاي كسب شده در اين زمينه، توانسته ايم سيستم نوين HSE-MS را به نحو مطلوبي پياده سازي و اجرايي كنيم.
رييس ايمني، بهداشت و محيط زيست شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب با اشاره به روند رو به رشد فعاليت پيمانكاران در صنعت نفت در سال هاي اخير بر رعايت مقررات ايمني، بهداشتي و زيست محيطي از سوي آنان و نظارت بيش از پيش مجريان پروژه ها، تاكيد كرد.
وي گفت: عدم نظارت و مديريت بر كار پيمانكاران، مي تواند باعث بروز خسارات جاني و مالي جبران ناپذيري شود كه تبعات آن بر كارفرما، صنعت و حتي جامعه تاثيرگذار خواهد بود.
هوشيار افزود: به منظور كاهش خطرات مربوطه و كنترل آنها بايد دستورالعمل HSE پيمانكاران به درستي تبيين و پيمانكاران متعهد به رعايت الزامات اين دستورالعمل گردند.
رييس HSE شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب در ادامه با اشاره به ضرورت آمادگي كاركنان براي مقابله با حوادث غير مترقبه اظهار كرد: به منظور واكنش سريع در شرايط اضطراري بيش از ۲۶۰ تمرين ايمني و آتش نشاني در ستاد و شركت‌هاي تابع مناطق نفت خيز جنوب در سال ۹۱ برنامه ريزي و در سطح واحدهاي ستادي و عملياتي اجرا شد.
وي گفت: در اين مانورها كاركنان ضمن انجام تمرين شرايط اضطراري و كارگيري تجهيزات اطفاي حريق، توان مقابله با حوادث و سوانح را با موفقيت به معرض نمايش قرار دادند. /س
برچسب ها: ایمنی ، اولویت ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.