سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتخاذ تدابیر مناسب در راستای مدیریت بازار داخلی و بازار صادراتی سیمان

اتخاذ تدابیر مناسب در راستای مدیریت بازار داخلی و بازار صادراتی سیمان توسط انجمن تخصصی کارفرمایان صنعت سیمان باعث تحول مثبتی در این حوزه گردیده است.

محمد مهدی نهاوندی معاون کمک های  تجاری سازمان توسعه تجارت در کفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت:  بدنیال اجرایی شدن تفاهم نامه منعقده فی مابین وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران و انجمن تخصصی کارفرمایان صنعت سیمان مبنی بر واگذاری بخشی از وظایف مدیریت و راهبردی تنظیم بازار داخلی و صادراتی سیمان به انجمن مذکور بعنوان متولی امر تولید وصادرات سیمان کشور، از زمان اجرای مفاد تفاهم نامه از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون با برگزاری جلسه کارگروه نظارت مهمترین مسایل مورد نظر شامل اتخاذ تدابیر لازم در راستای مدیریت بازار داخلی و بازار صادراتی سیمان کشور، با اصلاح قیمتهای داخلی سیمان و قیمتهای صادراتی در سال 92 تحول مثبت در این ارتباط مشاهده گردید که انسجام مورد انتظار اعضا تشکل را بدنبال داشته است.

 وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اجرای هرچه بهتر و موثر تر مفاد تفاهم نامه  اظهار داشت: کارگروه استانی از سوی تشکل پیش بینی شده تا براساس ظرفیتهای موجود در کشور و استانهای مختلف  و همچنین بازارهای صادراتی در دسترس هر استان برنامه ریزی دقیق تری در جهت تامین نیاز داخلی و مدیریت صادراتی صورت پذیرد. و براین مبنا 7 منطقه در سطح کشور تعریف شده است.

نهاوندی در رابطه با برنامه ریزی فعالیتهای بازاریابی اینگونه اعلام کرد:  اعزام و میزبانی هیاتهای تجاری در دستور کار کارگروه قرار دارد که پیشنهادات مرتبط با این اقدامات پس از دستیابی به جمعبندی و اولویت بندی بازارهای مورد نظر گزارش خواهد شد.

معاون کمک های تجاری تصریح کرد: همچنین به لحاظ اهمیت و ضرورت موضوع درارتباط با رعایت اصول استاندارد سیمان صادراتی بالاخص بازار عراق و رعایت موازین استاندارد مورد انتظار بازار مذکور براساس استاندارد BV و کوتکنا(شرکتهای نظارت کیفیت محصولات صادراتی به کشور عراق) جلسه ای با حضور نمایندگان شرکت های بازرسی مذکور و تشکل تخصصی مربوطه در محل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار گردید. طی این جلسه مقرر گردید شرکتهای بازرسی ضمن ارسال گزارش عملکرد خود در ارتباط با کنترل کیفی محموله های صادر شده به عراق، نسبت به ارسال دوره ای نتایج بدست آمده از بررسیها به سازمان اقدام نمایند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تدابیر ، سیمان ، صادرات ، بازار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.