سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

آغاز به کار همایش فیزیک ایران در آذربایجان غربی

بیست‌و‌یکمین گردهمایی دانش‌آموزی فیزیک ایران در پردیس علامه طباطبایی ارومیه آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه همایش فیزیک ایران با میزبانی دانشگاه فرهنگیان واحد ارومیه با هدف تشویق دانش‌آموزان به فعالیت‌های فراتر از برنامه‌های درسی، پرورش خلاقیت و روحیه تحقیق، ارج نهادن به تحقیفات فردی و گروهی و معرفی بهترین کار‌های ارائه شده برگزار شد.

در این همایش بیش از 70 نفر از دانش‌آموزان کشور در مقطع دبیرستان و پیش‌دانشگاهی به ارائه گزارش کار در زمینه کار تجربی، ابتکاری، ساخت ابزار فیزیکی و شبیه‌سازی رایانه‌ای پدیده‌های فیزیکی پرداخته‌اند.

گفتنی است مطالب ارائه شده در این زمینه توسط داوران هر بخش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که به برگزیدگان هریک از بخش‌های طرح مساله، محاسبه و تحلیل خط، به کارگیری بهترین ابزار و ... هدایایی از سوی سازمان اهدا می‌شود.

در این همایش رصد اجرام آسمانی توسط تلسکوپ رصدخانه مهاباد در خود تربیت معلم پردیس آذربایجان غربی زیر نظر کارشناسان این رشته به عمل می‌آید.

در این نشست چند تن از اساتید دانشگاه صنعتی شریف تهران، موسی کریمی معاون آموزش متوسطه آموزش‌و‌پرورش آذربایجان غربی، گروه نجوم پژوهش سرای شهرستان مهاباد، روسای آموزش‌و‌پرورش مناطق 24گانه استان، اعضای انجمن فیزیک شاخه دانشجویی، مسئولان دانشگاه فرهنگیان، و چند تن از دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان شهرستان ارومیه شرکت کرده‌اند.

لازم به ذکر است که این همایش تا هفدهم ماه جاری با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و تفریحی ادامه می‌یابد./س

برچسب ها: ایران ، فیزیک ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.