سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد/

بازديد عموم از موزه‌ها و اماكن فرهنگي و تاريخي استان يزد

در هفته گردشگری ، موزه های یزد رایگان میزبان مردم است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران يزد 

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت:  از سوی سازمان جهانی جهانگردی،    استان يزد نيز با شعار "گردشگری و آب، حفاظت از آینده مشترک" در اين هفته با برنامه هاي متنوع آماده گردشگران مي باشد.

بهرام رضایی هدف از انجام اين مهم را آشنايي هرچه بيشتر هم استاني‌ها به ويژه کودکان و نوجوانان با دانسته‌ها و داشته‌هاي تاريخي و فرهنگي اين خطه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در استان يزد 18 موزه فعال وجود دارد. كه 10 موزه تخصصي و بقيه موزه‌هاي مردم شناسي هستند از موزه‌هاي تخصصي استان مي‌توان به موزه آئينه و روشنايي، سكه و مردم شناسي حيدرزاده، موزه آب، موزه موقوفه اسناد و نسخ خطي ميرزا محمد كاظميني، موزه علوم و موزه تاريخ طبيعی مرکز مطالعات زيست محيطی در يزد و موزه زيلو و پلاس، موزه سفال و سراميك، و موزه پست در ميبد و موزه مفاخر اركان اشاره كرد .

اين مقام مسئول در ادامه اظهارداشت : به غير از موزه‌هاي تخصصي در استان در شهرستانهاي ابركوه ، مهريز ، اردكان و ميبد، موزه‌هاي مردم شناسي نيز وجود دارد كه به نوعي جلوه‌هايي از زندگي مردم را در گذشته‌هاي دور به تصوير مي‌كشند.

رضایی درپايان يادآور شد در طول هفته گردشگری از تاریخ پنجم لغایت یازدهم مهرماه نیز استفاده کارکنان دولت، دانشجویان و دانش آموزان  به صورت نیم بها خواهد بود./س

برچسب ها: هفته ، جهانگردی ، یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.