سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

سرانه مطالعه غیردرسی اهالی خراسان شمالی در شبانه روز 17 دقیقه است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با بیان این‌که رتبه استان در سرانه مطالعه بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: مطالعه کتاب‌های غیردرسی فیزیکی و مجازی مردم خراسان شمالی در شبانه روز 17 دقیقه و 4 ثانیه است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  علی رحیمی در نشست شورای تحول اداری کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به ترویج فرهنگ مطالعه گفت: در حال حاضر هنوز با افق ایران 1404 در سند چشم‌انداز بخش فرهنگ عمومی فاصله داریم.

وی افزود: این نکته زنگ خطری است به مسئولان و نهادهای کشور تا برای توسعه فرهنگی و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در کشور تلاش خود را مضاعف سازند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: براساس نتایج سنجش شاخص‌های فرهنگ عمومی در اردیبهشت‌ماه 91، تجمیع مدت زمان مطالعه کتب غیردرسی فیزیکی و مجازی در هر روز مردم خراسان شمالی 17 دقیقه و چهار ثانیه است که 13 دقیقه و 48 ثانیه آن مربوط به کتاب‌های فیزیکی و سه دقیقه و 16 ثانیه مربوط به کتاب‌های الکترونیکی است.

وی همچنین با بیان این‌که میانگین کشوری مطالعه کتب غیردرسی 15 دقیقه و 17 ثانیه است، گفت: در خراسان شمالی میانگین مطالعه قرآن کریم 26 دقیقه و 10 ثانیه، روزنامه‌های فیزیکی 21 دقیقه و 47 ثانیه و روزنامه‌های الکترونیکی هفت دقیقه و 14 ثانیه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی یادآور شد: خراسان شمالی پس از استان‌های تهران، زنجان، البرز، خوزستان و قم در جایگاه ششم کشوری از نظر سرانه مطالعه کتاب‌های غیردرسی قرار گرفته است./ج1

برچسب ها: سنجش ، تهران ، نهاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.