سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بشار جعفری : قطعنامه سوریه ديپلماسي را به شوراي امنيت بازگرداند

نماينده دائم سوريه در سازمان ملل متحد تأکيد کرد اهميت قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل درباره سوريه در آن است که فرآيند ديپلماسي را به شوراي امنيت بازگرداند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، بشار جعفري گفت اين قطعنامه به کسي اجازه نداد در چارچوب آنچه که مشروعيت بين‌المللي ناميده مي‌شود به صورت يکجانبه اقدام کند.
بشار جعفري به شبکه سوريه گفت: اين يک نکته بسيار مهم است زيرا از اين به بعد کسي نمي تواند به صورت يکجانبه و خارج از چارچوب شوراي امنيت و خارج از اتفاق نظر بين المللي عمل کند. از اين لحظه به بعد آمريکا و انگليس و فرانسه جرأت نمي کنند به زبان نظامي و مداخله نظامي صحبت کنند يا مانع اتفاق نظر بين المللي شوند زيرا اين قطعنامه بر اساس بند بيست و پنجم منشور سازمان ملل همگان را ملزم مي کند براي اجراي قطعنامه همکاري کنند.
بشار جعفري گفت: همگان اکنون ملزم هستند فرآيند سياسي را به مسير شوراي امنيت بازگردانند و ملزم شده‌اند از اصولي که اين قطعنامه از آنها سخن گفته است حمايت کنند. اصول نيز بسيار مهم است. 
جعفري تصريح کرد اظهارات وزيران خارجه اعضاي شوراي امنيت و بندهاي قطعنامه بر پايبندي قوي به حاکميت جمهوري عربي سوريه، استقلال و سلامت منطقه اي آن تأکيد کرده است. همگان به اين اصل اذعان کردند. اين قطعنامه  و همچنين وزيران خارجه آمريکا ، انگليس ، روسيه ، چين و تا اندازه اي فرانسه و دبير کل سازمان ملل ملل در سخنان خود تصميم سوريه را در پيوستن به پيمان ممنوعيت تسليحات شيميايي مد نظر قرار دادند.
برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، ملل ، جعفری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.