سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی عنوان کرد؛

گفتگوی تلفنی اوباما با روحانی نشانه اهمیت ایران است/ موضع روحانی در سازمان ملل عزتمندانه بود

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفتگوی تلفنی اوباما با روحانی را نشانه اوج اهمیت ایران در جهان دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام محسن غرویان با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک و سخنرانی های وی بیان کرد: سفر رئیس جمهور به نیویورک یکی از تاریخی ترین و پربرکت ترین سفرهای روسای جمهور بعد از انقلاب بوده است که به عنوان یک نقطه عطف تاریخی در روابط دیپلمایتک ایران ثبت شد.

وی به گفتگوهای خود با برخی از اساتید اشاره و گفت: گفتگو با اساتید در این چند روز و صحبت های مردمی نیز نشان می دهد یک احساس عزت و سربلندی و غرور در بین همه ایجاد شده که رئیس جمهورشان در مجامع جهانی با عزت، متانت و منطق قوی حضور پیدا کرده است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به احساس غرور در جامعه روحانیت بیان داشت: روحانیت نیز احساس عزت و غرور می کند که یک روحانی که سرباز امام زمان (عج) است در سطح بین الملل حضور یافت و حقوق ملت یران را مطرح کرد.

وی با اشاره به ادبیات سخنان رئیس جمهور بیان داشت: ادبیات دکتر روحانی وزین، فاخر و سنگین بود و با منطق توانست حقوق ملت ایران را بیان و از آن دفاع کند.

غرویان عدم وادادگی در برابر غرب و آمریکا را از دیگر دست آوردهای این سفر عنوان و گفت: مذاکرات وزیر امورخارجه ما با وزاری اروپایی و 1+5 و گفتگو های رئیس جمهور کاملا عزتمندانه بود نه به معنای کوتاه آمدن و نرمش قهرمانانه با ظرافت کامل در مذاکرات مشاهده شد.

وی ادامه داد: من فکر می کنم آثار و برکات سفر به مرور آشکار خواهد شد و مساله هسته ای و تحریم ها یا حل شده یا به یافتن راه حل نزدیکتر می شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به گفتگوی تلفنی اوباما و روحانی بیان کرد: همین گفتگو نشان دهنده اوج اهمیت ایران در جهان بوده و نشان می دهد اگر گفتگوها همراه با عزت و سربلندی باشد بسیار سازنده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.