سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

10 هزار نفر از بازارچه عرضه صنایع دستی پل تاریخی دیدن کردند

مدیر اجرایی پل تاریخی مصلای شهرستان بروجن گفت: 10 هزار نفر در تابستان امسال از بازارچه عرضه محصولات صنایع دستی در این پل تاریخی دیدن کردند.

مرتضی رستمی افزود: مدیریت پل تاریخی مصلا از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری به بخش خصوصی واگذار و ایام نوروز امسال بازارچه دائمی عرضه محصولات صنایع دستی در کنار این جاذبه دائر شد.
وی اظهار داشت: در این بازارچه 20 غرفه، صنایع دستی قالیبافی، مشبک، معرق، خاتم کاری، کلاه مالی، نمد مالی، گیوه دوزی، لباس سنتی، سرمه دوزی، گلیم وفرش، سفال و سرامیک و انوع ترشی تولید مردم را عرضه می کند.
رستمی تصریح کرد: طی تابستان هر روز جمعه، جشنواره فرهنگی و هنری آدینه در این مکان برگزار شد که در آن مراحل گلاب گیری سنتی، نمد مالی، گیوه دوزی، گلیم بافی و قلم زنی به نمایش گذاشته شد.
مدیر اجرایی پل تاریخی مصلای شهرستان بروجن ادامه داد: در فصل پائیز نیز جشنواره پائیزه جایگزین جشنواره عصر آدینه با رویکرد فرهنگی و هنری و برگزاری انواع مسابقات در این مکان برگزار می شود.
وی اظهار داشت: غرفه های این بازارچه به هنرمندان رشته های صنایع دستی رایگان واگذار می شود.
پل تاریخی مصلای شهرستان بروجن واقع در ضلع جنوبی حسینیه مصلا، از آثار تاریخی دوره قاجاریه است که هفتم دیماه 1380 به شماره 4205 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.