سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"علي مرادخاني" در اختتاميه‌ي چهارمين جشنواره سراسري تئاتر مقاومت:

عنوان "مقاومت"، اين جشنواره را از حالت بومي به جهاني تبديل خواهد كرد

امروز عنوان "مقاومت"، در جشنواره‌ي تئاتر مقاومت، آن را از حالت بومي به جهاني تبديل خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران، اختتاميه‌ي چهاردهمين جشنواره‌ي سراسري تئاتر مقاومت، شب گذشته با حضور "علي مرادخاني" معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، "حسين مسافرآستانه" دبير چهاردهمين جشنواره سراسري تئاتر مقاومت، "قادر آشنا" مدير كل مركز هنرهاي نمايشي، سردار "محمدرضا نقدي" رئيس سازمان بسيج مستضعفين، "انوشيروان ارجمند"، "محمود عزيزي" و "اسماعيل خلج" بازيگر، "سعيد تشكر" و "محمد جمال پور" كارگردان، در تالار وحدت برگزار شد.

"علي مرادخاني" معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي عنوان كرد: شهدا از وجودشان گذشتند تا ما به راحتي زندگي كنيم و ما هم بايد به شايستگي از شهيدان ياد كنيم و در استمرار راهشان تلاش كنيم.

وي در ادامه از سازمان بسيج مستضعفان و هنرمندان تشكر كرد و اظهار داشت: ما در ايجاد اين جشنواره‌ها درست حركت كرديم و بايد بتوانيم اين گونه فعاليت‌ها را از دولتي بودن دور كنيم و از هر امكانات فرهنگي كشور در راستاي اين فعاليت‌ها استفاده كنيم.

"مرادخاني" تصريح كرد: در سال‌هاي قبل جشنواره‌ي تئاتر مقاومت كه بيشتر با عنوان جشنواره‌ي دفاع‌مقدس مي‌شناختند اما امروز با نام‌گذاري جشنواره‌ي مقاومت مي‌توانيم اين جشنواره را از حالت بومي به جهاني تبديل كنيم.
وي افزود: عنوان مقاومت در ابعاد مختلف در اذهان جوامع وجود دارد و من اميدوارم در آينده به اين موضوع و پيرامون آن توجه بيشتري شود.
"مرادخاني" با اشاره به عدالت در دنيا بيان كرد: مسئله‌ي عدالت براي دنياي امروز مورد توجه است و از طرفي اين موضوع با چالش‌هايي روبروست و ما هم بايد از آن در اين جشنواره استفاده كنيم و از "مسافرآستانه" مي‌خواهم با توجه به برگزاري اين جشنواره به صورت دوسالانه به اين موضوع دقت بيشتري كند.

وي خاطر نشان كرد: بعد از اتمام جشنواره بايد نشست‌هايي را در خصوص بررسي تجربيات دفاع‌مقدس و انتقال آن به نسل‌هاي آينده، برگزار كنيم.

"سردار محمدرضا نقدي" رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به زبان هنر و تأثيراتش عنوان كرد: چه هنري رساتر از هنر نمايش، هنري كه تاريخ آن به قدمت تاريخ مقاومت است و خالق آفرينش نيز بسياري از حقايق هستي را با همين هنر به بشر آموخته است.

وي ادامه داد: امروز گرفتار مستكبران هستيم و كساني كه براي دريافت جايزه‌ها هر كاري مي‌كنند اما امروز نيازمند هنرمندهاي آزادي‌خواه هستيم.

سردار "نقدي" تصريح كرد: من از كساني كه شرافت هنر را پاسداري مي‌كنند و در اين راه قدم برداشتند، تشكر مي‌كنم و اميدوارم با ابتكارات جديد در عرصه‌ تئاتر مقاومت پيشرفت كنيم.

وي خاطر نشان كرد: ملت‌ها با مقاومت مقابل ظلم و استبداد ايستادند و آن را به نسل بعد منتقل خواهند كرد به نظر من زبان هنر مي‌تواند ياري‌كننده مظلومان باشد.

"حسين مسافرآستانه"، دبير چهاردهمين جشنواره سراسري تئاتر مقاومت از ارائه گزارش صرف‌نظر كرد و گفت: اين جشنواره با همياري و همدلي افراد و ارگان‌ها از جمله مركز هنرهاي نمايشي، معاون هنري سابق و جديد وزارت ارشاد شكل گرفت البته "علي مرادخاني" معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با استقبال از اين جشنواره اهميت آن را ما گوشزد كرد.

وي ادامه داد: همچنين من از گروه‌هاي شركت‌كننده و كساني كه هيچ‌وقت ديده نمي‌شوند اما زحمت‌هاي بسياري براي برگزاري كشيدند، تشكر مي‌كنم.

شايان ذكراست؛‌ در اين مراسم بزرگداشتي را براي زنده‌ياد "محمود استادمحمد"، "سعيد تشكري"، "محمد جمال پور" به پاس فعال بودن آن‌ها در عرصه مقاومت برگزار كردند.

در بخش نمايشنامه‌خواني به "عطيه قويشقابي"، "فاطمه خدابنده لو" و "فروغ كجابكلو" نيز لوح تقدير داده شد.

در بخش نمايش‌نامه‌خواني متن نيز به "مالك حق سراج"، "محمود رئيسي" و "مظاهري" جوايزي اهداء شد.

در بخش بازيگري زن و مرد از "مريم جعفري"، "نازنين فراهاني"، "شهره مكري" و در بخش بازيگري مرا نيز از "احمد مدهوري"، "سيد جواد يحيوي" و "حميد حبيبي فر" تقدير شد.

گفتني است؛ در اين مراسم برگزيدگان بخش‌هاي مختلف مسابقه نمايش‌خواني، نمايشنامه‌نويسي و آثار صحنه‌اي جشنواره تئاتر مقاومت در گام چهاردهم معرفي شدند.

در خلال اجراي آيين پاياني اين جشنواره سرود "اي ايران" توسط "اسفنديار قلعه‌ باغي" هنرمند پيشكسوت موسيقي اجرا شد كه اين سرود ملي و ميهني مورد توجه تماشاگران قرار گرفت و حاضران با اجراي آن همراهي كردند./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.