سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعديل تعرفه‌هاي زايماني؛

در انتخاب زايمان طبيعي زنان باردار موثر است

آموزش راه‌حل‌هاي كنترلي درد زايمان به زنان باردار، برجسته كردن نقش ماماها در انجام مراقبت‌هاي دوران بارداري و تعديل تعرفه‌هاي زايماني در انتخاب زايمان طبيعي زنان باردار بسيار موثر است.

مريم ذاكري حميدي، دكتراي بهداشت باروري در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: زايمان طبيعي بهترين و كم عارضه‌ترين روش زايماني است ولي امروزه به علت تغييرات فرهنگي و اجتماعي و عدم آگاهي كافي از ماهيت زايمان ما اغلب زنان از درد زايمان گريزان بوده و تمايل به سزارين دارند.

وي گفت: با شناخت علل تمايل زنان باردار به زايمان طبيعي و تقويت آن مي‌توان جامعه را به سمت باورهاي مثبت نسبت به زايمان طبيعي،‌ افزايش آمار زايمان طبيعي و ارتقاء سلامت مادران هدايت كرد.

حميدي تصريح كرد: كنترل افزايش زايمان سزارين با ارايه اطلاعات كافي در مورد انواع زايمان‌ها، بيان معايب و مزاياي آنها و آموزش راه‌هاي كنترل دوره زايمان به زنان باردار در طي دوره قبل از زايمان در انتخاب زايمان طبيعي زنان باردار بسيار مفدي است.

وي خاطرنشان كرد: برجسته كردن نقش ماماها در انجام مراقبت‌هاي دوران بارداري و تعديل تعرفه‌هاي زايماني از ديگر  عواملي است كه در انتخاب زايمان طبيعي زنان باردار بسيار مفيد است و باورهاي آنها را به شدت تحت تاثير قرار مي‌دهد./ح
برچسب ها: تعرفه ، زایمان ، سزارین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.