سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسکو ازتوافق درباره تاريخ برگزاري کنفرانس ژنو2 خبر داد

روسیه از توافق اعضای دائم شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد درباره تاریخ برگزاری کنفرانس ژنو2 برای بررسی بحران سوریه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم؛ مسکو تاکید کرد ؛کشورهای عضو دائم شورای امنیت و بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد درباره تعیین اواسط نوامبر آینده به عنوان تاریخ برگزاری کنفرانس ژنو در خصوص حل بحران سوریه به توافق رسیدند.

در این گزارش آمده است : به نظر می رسد تلاش هایی که روسیه در نشست های مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک یا پیش از آن انجام داده ، زمینه مناسبی به وجود آورده است و همه طرفها را به لزوم یافتن راه حل مسالمت آمیز برای بحران سوریه متقاعد کرده است. به طوری که وزارت امور خارجه روسیه بیانیه ای منتشر و در آن تاکید کرد که پنج کشور عضو دائم شورای امنیت و بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد درباره تعیین اواسط ماه آینده به عنوان تاریخ برگزاری کنفرانس ژنو 2 توافق کردند. قرار است در این کنفرانس بحران سوریه بررسی شود. وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود گفت که وزیران امور خارجه پنج کشور عضو دائم شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد و اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه معتقدند قطعنامه ای که شورای امنیت درباره سلاح شیمیایی سوریه تصویب کرده است می تواند افق های جدیدی به منظور یافتن راه حل مسالمت آمیز برای بحران سوریه از طریق کنفرانس ژنو2 بگشاید و این امر براساس تصمیمات کنفرانس ژنو1 که ژوئیه سال گذشته برگزار شد، محقق می شود.

این گزارش حاکی است : وزیران امور خارجه پنج کشور عضو دائم شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین معتقدند ضروری است که اخضر ابراهیمی در سریعترین زمان ممکن اقدامات و تماس های خود را با دولت سوریه و مخالفان سوری و همه طرفهای درگیر در مسئله سوریه ازسربگیرد تا تلاش ها افزایش یابد و از امکانات و توانایی ها با هدف به نتیجه رساندن کنفرانس ژنو2 به منظور یافتن راه حل مسالمت آمیز برای بحران سوریه استفاده شود. روسیه از آغاز بحران سوریه در مارس سال دو هزار و یازده خواستار چنین راه حلی برای این بحران بوده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.