سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال نخست وزير عراق از گفتگوي تلفني ايران و آمريکا

نخست وزير عراق از گفتگوي رئيسان جمهوري اسلامي ايران و آمريکا استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ نوري مالکي در نطق تلويزيوني با اشاره به گفتگوي تلفني دکتر حسن روحاني رئيس جمهوري اسلامي ايران و باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا آن را سرآغاز مهمي براي حل مشکلات جهان، منطقه و دو کشور توصيف کرد. 

مالکي گفت: بغداد پيش از اين ميزبان دو دور مذاکرات تهران - واشنگتن و همچنين ميزبان پنج بعلاوه يک بود و امروز، از تلاش دو کشور آمريکا و ايران براي حل مشکلات خود استقبال مي کند. 

وي افزود: در زمينه رسيدن به راه حلي مناسب در آينده خوشبين هستيم و از هرگونه تلاش براي پايان دادن به اختلاف هاي تهران - واشنگتن هم حمايت مي کنيم. ايجاد چنين روزنه اي جديد در روابط دو کشور يک پيروزي براي جامعه بين الملل در حل مشکلات باقي مانده است و جهان امروز نيازمند چنين اقدام متمدنانه اي براي کاهش تنش است. 

نخست وزير عراق تاکيد کرد: هر چند معتقديم همچنان برخي کشورها نمي خواهند اختلاف هاي ايران و آمريکا حل شود اما گفتگوي تلفني رئيسان جمهور دو کشور راهگشايي براي پايان دادن به بحران ها است. 

مالکي تاکيد کرد: عراق آماده است تا در چارچوب ادامه اين گفتگوها تا به ثمر رسيدن آن و تحقق منافع دو کشور جمهوري اسلامي ايران و امريکا که همانا منافع منطقه و جهان را به دنبال دارد با دو طرف همکاري کند.
برچسب ها: عراق ، ایران ، امریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.