سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کتاب‌هایی برای خواندن در شب‌های هفته دفاع مقدس

ياد ياران، منظومه انصار و... از جمله کتاب هایی هستند که با محوریت دفاع مقدس به رشته تحریر در آمده اند. این کتاب ها می توانند بهترین گزینه برای شب های دفاع مقدس باشند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، خواندن کتاب آن هم با موضوع 8 سال دفاع مقدس می تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که دوست دارند با حال و هوای آن روزها بیشتر آشنا شوند. در ادامه بهترین کتاب های دفاع مقدسی را همراه با حاشیه نویسی رهبر انقلاب در مورد ان کتاب برای شما آورده ایم:

ياد ياران

کتاب «ياد ياران» که با بيان طنز و پرجاذبه خاطرات دوران دفاع مقدس را بازگو می‌کند، نوشته حميد داوودآبادي است که توسط حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي منتشر شده است.

در بخشی از حاشیه نویسی رهبر معظم انقلاب بر این کتاب آمده است:

«در اين نوشته صفا و صداقت موج مي‌زند... روحيه بسيجي تقريباً با همه جواني اش در اين‌جا منعكس است و مي شود فهميد كه چگونه جوان‌هايي در كوره گداخته جبهه به چه جواهرهاي درخشنده‌اي تبديل مي‌شده‌اند... ذكر خصوصيات موقع‌ها و حادثه‌ها و آدم‌ها، تصوير باورنكردني جنگ هشت ساله را تا حدود زيادي در برابر چشم آيندگان مي‌گذارد. اين كتاب با روح طنز و مزاحي كه هرجاي آن گسترده است و بر آن شيريني و جاذبه ويژه‌اي بخشيده، از بسياري كتاب‌هاي جبهه جالب‌تر و گيراتر است.»

منظومه انصار

کتاب «منظومه انصار» نوشته فتح الله نادي است که مجموعه خاطراتي از دلاوران گردان انصار و مقداد، مربوط به چند عمليات سپاه اسلام بين سال‌هاي 1359 تا 1367 را روایت می‌کند. ناشر این کتاب حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي است.

رهبر معظم انقلاب در حاشیه این کتاب نوشتند:

«خدايا! آن اعلاميه را در چه شور و حالي نوشتم تو چه اثري به آن بخشيدي((يا من يعطي الكثير بالقليل))»

گزارش يك بازجويي

کتاب «گزارش يك بازجويي» توسط مرتضي بشيري نوشته شده و دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب گزارش يك بازجويي از يك نظامي ارشد عراقي فرمانده تيپ كماندويي عراق است.

در بخشی از حاشیه نویسی رهبر معظم انقلاب بر این کتاب آمده است:

«اثر جالبي است ابتكاري و نمونه نيز هست توصيف آن از طبيعت حوادث جنگي وضعيت هاي طبيعي بس زيباست در آن مبالغاتي در بيان يكسونگري‌هايي در قضاوت و گاه برخي تنگ نظري ها وقتي سايه اي از خودستايي هست كه مي توان به جنبه هاي مثبت كتاب بخشيدشان...»

نوني صفر

کتاب «نوني صفر» دربردارنده خاطرات دفاع مقدس است که سيدحسن شكري آن را نوشته و سوره مهر آن را به چاپ رسانده است. نويسنده درباره اين اثر مي‌گويد: تمامي اين نوشته‌ها وقايعي است كه من با چشم‌هايم ديده‌ام و هيچ تصرفي در آن نكرده‌ام. بيشتر قهرمانان اين وقايع تاريخي، يا در اين عمليات و يا در عمليات‌هاي بعدي به شهادت رسيده‌اند.

رهبر معظم انقلاب در حاشیه این کتاب نوشتند:

«اين از جمله سندهاي دقيق دوران دفاع مقدس است كه بايد از نويسنده آن بسيار متشكر بود.صفا و معنويت در اين كتاب موج مي زند.»
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.