سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان" منبعی معتبر در حوزه دفاع مقدس است

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه "فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان" منبعی معتبر در حوزه دفاع مقدس است، گفت: این اثر می‌تواند مورد مراجعه دانشجویان، پژوهشگران، معلمان مدارس و فعالان فرهنگی هنری قرار گیرد.

مجتبی شاکری در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره تدوین «فرهنگ نامه اسارت و آزادگان» توسط مسعود ده‌نمکی اظهارکرد: آقای ده‌نمکی پیش از آنکه به کار فیلم‌سازی مشغول شوند، با ستاد آزادگان بنیاد شهید و امور ایثارگران ارتباط داشتند و مجموعه خاطرات آزادگان و مباحثی که در فرهنگ آنها مطرح بود را با همراهی یک گروه جمع‌آوری کردند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بخشی از دستاوردهای این تلاش گروهی پیش از این مورد استفاده بنیاد شهید و امور ایثارگران در قالب انتشار کتاب خاطرات آزادگان قرار گرفته است، گفت: خبر به پایان رسیدن کار گردآوری 78 جلد از این مجوعه را از رسانه‌ها شنیده‌ام.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: اصل این کار که لایه‌های فرهنگ دفاع مقدس را بکاویم، آنها را تبین کنیم و به طور منظم در قالب یک فرهنگ‌نامه در معرض قرار دهیم کاری ارزشمند و مورد نیاز پژوهشگران است.

این جانباز دفاع مقدس درباره مخاطبان این اثر ادبی پژوهشی عنوان کرد: لایه‌های مختلف جامعه می‌توانند به تناسب نیاز از این مجموعه بهره ببرند؛ این اثر می‌تواند منبع معتبری برای دانشجویان در نگارش پایان‌نامه‌ها و مقالات با موضوع جنگ و دفاع مقدس باشد.

وی با اشاره به اینکه این اثر برای داستان‌نویسان، رمان‌نویسان، فیلم‌سازان، پژوهشگران جنگ و... نیز قابل بهره برداری است، افزود: این مجموعه می‌تواند در دوره‌های آموزشی به خصوص در مدراس و دبیرستان‌ها مورد مراجعه معلمان و دانش آموزان قرار گیرد.

عضو شورای شهر تهران در پایان تاکید کرد: گرچه کارهای ارزشمندی در حوزه انتقال ارزش‌های دفاع مقدس انجام شده است، اما با توجه به جایگاهی که دفاع مقدس به عنوان اقتدار و هویت ملی ما دارد نتوانسته ایم حق آن را ادا کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.