سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

افزايش ۹۶ درصدی درآمد گمرك اصفهان

مديركل گمرك اصفهان گفت: در نيمه نخست امسال، درآمد اين گمرك نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۶ درصد افزايش يافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، اسدالله احمدي ونهري افزود: در نيمه نخست امسال بالغ بر ۳۸۸ ميليارد و ۴۳۶ ميليون ريال حقوق ورودي توسط گمرك اصفهان اخذ و به خزانه واريز شده كه اين ميزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۶ درصد رشد داشته است .

وي گفت: گمرك اصفهان در شش ماه اول امسال تشريفات صادرات يك ميليون و شش هزار و ۶۰۶ تن كالا به ارزش ۵۴۷ ميليون و ۹۰۴ هزار دلار انجام داد كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۵۲ درصد افزايش و از نظر ارزش ۴۴ درصد كاهش داشته است.
وي ادامه داد: بخش صنعتي و شيميايي با اختصاص ۹۸درصد از نظر وزن و ۹۳درصد از نظر ارزش بيشترين سهم را در اين مدت داشته است.
مدير كل گمرك اصفهان اظهار كرد: ۱۵ هزار و ۹۰۲ تن محصولات كشاورزي و غذايي به ارزش بالغ بر ۳۰ ميليون و ۲۳۲ هزار دلار نيمه نخست امسال از گمركات استان اصفهان صادر شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۱۳ درصد كاهش و از نظر ارزش هشت درصد كاهش داشته است.
احمدي ونهري افزود: صادرات اداره كل گمرك استان اصفهان در نيمه نخست امسال شامل ۵۱۰ نوع كالا به ۶۱ كشور جهان بوده و عراق با وارد كردن ۱۹۸ ميليون و ۹۴۲ هزار دلار كالا از طريق گمرك استان جايگاه نخست را به خود اختصاص داده است.
وي ادامه داد: كشور افغانستان با وارد كردن ۱۸۸ ميليون و ۶۴۵ هزار دلار در مكان دوم و پاكستان با ۴۹ ميليون و ۱۰۹ هزار دلار در جايگاه سوم قرار دارد .
وي درباره مهمترين كالاهاي صادراتي از گمرك اصفهان بيان كرد: آهن آلات و فولاد با ۱۴۱ ميليون و ۶۳۱ هزار دلار، سوختهاي معدني با ۱۱۴ ميليون و ۹۳۳ هزار دلار و فرش ماشيني و دستباف با ۷۱ ميليون و ۸۲۰ هزار دلار عمده ترين اقلام صادراتي گمركات استان اصفهان بوده است.
مدير كل گمرك اصفهان همچنين درباره مبارزه با قاچاق كالا گفت: در شش ماه نخست سالجاري ۵۰۸ فقره پرونده مظنون به قاچاق با ارزش ۷۸ ميليارد و ۶۸۸ ميليون ريال در واحد قضايي گمرك اصفهان تشكيل شد كه از نظر تعداد دو درصد افزايش و از نظر ارزش ۲۸ درصد افزايش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است/س.

برچسب ها: اصفهان ، افزایش ، درآمد ، گمرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.