سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار،

"فرابورسي" دروازه ي ورود به "بورس"/ جايگاه مثبت بازار "فرابورسي" در کشور

بازار فرابورسي با توجه به عمر کوتاه مدت خود با ارزشي 70 هزار ميليارد توماني به جايگاه قابل قبولي رسيده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،صالح آبادي درمراسم افتتاح تابلوي معاملات ETF فرابورسي که امروز 6 مهر ماه همزمان با پنجمين سالگرد تاسيس فرابورسي در سالن سپرده گذاري مرکزي تسويه وجوه و اوراق بهادار برگزار شد گفت: ورود ابزارهاي جديد به بازار سرمايه، نيازمند همکاري و هماهنگي هاي خاصي دارد که با ميسرشدن مراحل امروز شاهد توليد و افتتاح تابلوي معاملات اولين ابزار جديد، ETF هستيم.

وي ادامه داد: صندوق هاي سرمايه گذاري از اواخر سال 86 بوجود آمدند و هم اکنون بيش از 100 صندوق سرمايه گذاري در کشور فعال است.

وي اضافه کرد: امروز شاهد افتتاح تابلوي معاملات اولين صندوق سرمايه گذاري قابل معامله در فرابورسي هستيم.

صالح آبادي با اشاره به پنجمين سالگرد آغاز به کار بازار فرابورسي گفت: بازار فرا بورس براي شرکت هاي کوچک و متوسط امکاني را در کنار شرکت هاي بزرگ براي ورود به بورس فراهم کرده است.

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار تصريح کرد: ايجاد بازار پايه در فرابورس در راستاي متشکل کردن بازار سرمايه است که براساس قانون برنامه پنجم توسعه شرکت هاي که شرايط پذيرش در بورس و فرابورس را ندارند اما معاملاتشان بايد شفاف سازي شود فراهم شد و امکان معاملات بر پايه ي معاملات حراج است.

وي اضافه کرد: معاملات مذاکره اي نيز وجود دارد و در آينده ي نزديک نيز افتتاح خواهد شد.

صالح آبادي تصريح کرد: بازار با درآمد ثابت يکي از خلاء هاي بازار سرمايه بود که در فرابورس شکل گرفت و بعدها به بازار ابزار نوين مالي تغيير نام داد.

وي تاکيد کرد: حق تقدم اوراق تسهيلات مسکن نيز توانست به خانه دار شدن مردم و کاهش هزينه ي تامين مالي در بخش مسکن کمک شاياني کند.

صالح آبادي در خصوصي ايجاد بازار سوم در فرابورس صالح آبادي با اشاره به اينکه فرابورسي دروازه ي ورود شرکت ها به بورسي است گفت: در جلسه ي اخير هيئت پذيرش ليستي از شرکت ها در نوبت پذيرش در فرابورس قرار داشتند و از اين شرکت ها مي توان پذيرش به شرکت فولاد هرمزگان در فرابورس اشاره کرد.

وي در خصوص ورود شرکت همراه اول در فرابورس افزود: شرکت همراه اول دربدو ورود شرايط معامله در بورس را داشت اما با ملاحظاتي وارد بورس نشد.

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار تصريح کرد: فرابورس با عمر کوتاه خود با ارزش حدود 70 هزار ميليارد تومان به جايگاه قابل قبولي رسيده است.

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار درخصوص صندوق هاي قابل معامله افزود: با توجه به اينکه صندوق هاي سرمايه گذاري در کشور وجود داشتند اما ETF ها صندوق هاي قابل معامله براي اولين بار تاسيس شد که امکان اعلام لحظه ي NAV آنان نسبت به ساير صندوق ها ميسر است بطوريکه ساز و کار آن هر 2 دقيقه يکبار به بازار اعلام ميشود و از شفافيت ويژه اي برخوردار است.

وي تصريح کرد: با توجه به اينکه در صندوق هاي سرمايه گذاري افراد حرفه اي نمي توانند وارد شوند اما در ETF ها علاوه بر سرمايه گذاران نا آشنا و غير حرفه اي سرمايه گذاران حرفه اي نيز مي توانند ورود پيدا کنند.

صالح آبادي افزود: نقد شوندگي و سهولت درETF ها يکي از فوايد بارز صندوق هاي قابل معامله است.

وي اضافه کرد: در خريد و فروش صندوق هاي قابل معامله بدليل ابزار جديد بودن هيچگونه مالياتي به آن تعلق نمي گيرد.

وي ادامه داد: افتتاح اين ابزار نوين مخصوص فرابورس نيست و در بورس تهران در خواست متوليان صندوق هم معامله مي شود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: افتتاح ، تابلوی ، معاملات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.