سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

تاكنون 650 اثر تاريخي كهگيلويه و بويراحمد در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است

سرپرست اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كهگيلويه و بويراحمد با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: ميراث هاي معنوي و فرهنگي به جامانده از دوران طلايي هشت سال دفاع مقدس شامل وصيت نامه شهدا و خاطرات عبرت آموز رزمندگان آثار باارزشي هستند كه بايد ثبت و ضبط شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، رحيم دادي افزود: همه ساله از پنج تا 11 مهر به نام هفته گردشگري نامگذاري شده و اداره كل ميراث فرهنگي كهگيلويه و بويراحمد نيز برنامه هاي متنوع مذهبي، فرهنگي و هنري براي اجرا در اين هفته در نظر گرفته است.
وي بيان كرد: از مهمترين اين برنامه ها مي توان به غبارروبي گلزار شهدا، ديدار با خانواده شهدا، جانبازان و ايثارگران، نواخته شدن زنگ گردشگري در مدارس، صعود به يكي از قله هاي كوه دنا و برپايي نمايشگاه صنايع دستي و سوغات محلي اشاره كرد.
دادي نژاد اظهار كرد: در هفته گردشگري امسال پنج طرح گردشگري در نقاط مختلف كهگيلويه و بويراحمد افتتاح و يا كلنگ زني مي شود كه بهره برداري از آنها موجب رونق اقتصادي اين استان و ايجاد اشتغال خواهد شد.
وي عنوان كرد: منابع آبي سرشار، سدها، رودخانه ها و آبشارها، طبيعت بكر و آثار باستاني كهگيلويه و بويراحمد به عنوان يكي از جاذبه هاي مهم گردشگري در كشور مي تواند همه ساله پذيراي ميليون ها گردشگر داخلي و خارجي باشد.
دادي نژاد ابراز داشت: تاكنون 650 اثر تاريخي و 50 اثر معنوي و فرهنگي كهگيلويه و بويراحمد در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.
وي افزود: اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كهگيلويه و بويراحمد آماده دريافت نظرها، پيشنهادها و انتقادهاي سازنده مردم اين استان است./س
برچسب ها: تاریخ ، ملی ، گردشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.