سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كورسوي نويسندگان و شاعران رو به خاموشي

هرگاه كورسويي اميدي به بهبود اوضاع شاعران و نويسندگان كشور گشودند به سرعت اين اميد خاموش شد.

باشگاه خبرنگاران- ادبيات به عنوان عرصه اي مهم همواره مورد غفلت مسئولان واقع شده است اميد شاعران و نويسندگان براي كمتر شدن زمان انتظار مجوز گرفتن براي كتاب چه زود از بين رفت.
آن ها از نوشتن آسانتر كتابهاي خود و انتظارك متر براي اخذ مجوز نااميد شدند گويا اين جماعت بايستي صبر ايوب را در تمام دوران ها تجربه كنندو انگار همواره حرف زدن اين قشر از جامعه با كوهي به نام مجوز روبرو بوده و خواهد بود اين قشر مصداق واقعي صبر ايوب و سنگ صبورند.

چه تضاد زيبايي در وجودشان مي يابي سنگ صبورهايي با صبر ايوب و بي كران كه كاري جز انتظار كشيدن ندارند و همواره چشم به راه بهبود اوضاع هستند انگار كورسوهاي اميد اين قشر از جامعه زود خاموش مي شود.

اين خاموشي به معناي ادامه روند قبلي، بيان نشدن برخي مسائل و خلق نشدن اثري جديد و بديع در ادبيات است اين روند سبب شده ادبيات خلاق و همگام با جهان نداشته باشيم و همواره حسرت پديده اي ادبي مانند اخوان ثالث نيما يوشيج، سيمين دانشور و جلال آل احمد بر دل اهل ادب بماند.

كتاب هاي بسيار در انتظار اخذ مجوز است و اين كتاب ها ديگر به روز نبوده و ارزش و بكر بودن خود را از دست داده اند، با تمام اين مشكلات و پيامدها شاعران و نويسندگان باز هم صبر ايوب در پيش گرفتند و همچنان به اميد كورسويي تازه و بديع به انتظار نشستند و صبورانه ماه هاي انتظار اخذ مجوز را مي شمارند./ص
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.