سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست عليپور از وزارت ورزش:

تعدادي از سالن هاي ورزشي كشور را در اختيار فدراسيون انجمن هاي ورزشي قرار دهيد

رئيس فدراسيون انجمن هاي ورزشي از كمبود امكانات در فدراسيون اظهار نارضايتي كرد و اظهار داشت: از وزارت ورزش و جوانان درخواست داريم تعدادي از سالن هاي ورزشي را در اختيار فدراسيون قرار دهد.

عليپور رئيس فدراسيون انجمن هاي ورزشي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: فدراسيون انجمن هاي ورزشي درصدد انتخاب روساي انجمن ها توسط مجمع است. رئيس فدراسيون به طور مستقيم نمي تواند يك رئيس انجمن را عوض كند بلكه اين امر بايد در تصميم گيري شود. 
 
وي ادامه داد: توسعه و راه اندازي رشته هاي جديد سخت و دشوار بوده است. در حال هزار در فدراسيون در رابطه با آموزش و ايجاد انگيزه فعاليت هاي خوبي براي 16 انجمن عضو اين فدراسيون انجام مي شود اما در رابطه با زمين و تجهيزات با مشكل مواجه هستيم و هيچ كدام از وسايل و تجهيزات اين ورزش ها در كشور توليد نمي شود.  
 
عليپور افزود: 16 انجمن ورزشي با 37 رشته ورزشي در اين فدراسيون در دو بخش مردان و زنان و در رده هاي سني مختلف فعاليت مي كند رسيدگي و برنامه ريزي براي همه اين رشته ها كار سخت و مشكلي است.  
 
وي ادامه داد: همه انجمن هاي فعال در فدراسيون در حال حاضر داراي رئيس و اعضاي هيات ريسه هستند در مجموع يك هزار و 800 نفر در كشور در هيات ها و انجمن ها و كميته هاي اين فدراسيون فعاليت دارند.  
 
رئيسي افزود: در آستانه تشكيل رشته اي همه به دنبال تشكيل فدراسيون بودند البته اين مسئله و روش در دنيا منسوخ شده است تبديل يك رشته به فدراسيون در تمام دنيا براساس كسب مدال ها در رقابت هاي قاره اي و المپيك صورت مي گيرد در فدراسيون انجمن هاي ورزشي 16 انجمن يك صرفه جويي بسيار بزرگ در ورزش كشور انجام مي شود.  
 
وي ادامه داد: در فدراسيون انجمن هاي ورزشي براي تبديل يك رشته به فدراسيون آيتم بندي و رتبه بندي مد نظر است كه براساس آن تعداد مربيان، تعداد ورزشكاران و كسب عناوين در ميادين بين المللي رشته مربوطه آمار گيري مي شود.  
 
عليپور افزود: براي انجمن شدن يك رشته در كشور اشكال فرهنگي وجود دارد فدراسيون انجمن هاي ورزشي با برخي فعاليت هاي خود در پي نهادينه كردن اين تفكر كه انجمن كوچكتر از فدراسيون نيست است و حتي فدراسيون دو و ميداني كشورها در سطح قاره اي در انجمن دو و ميداني جهاني و يا قاره اي عضو هستند و بزرگترين دستگاه ورشي دنيا يعني كميته بين المللي المپيك هم يك كميته است.  
 
وي افزود: انجمن ها تا چند سال گذشته جهت مستقل شدن و تبديل به فدراسيون تلاش هاي بسياري انجام مي دادند اما اكنون به دليل آن كه فعاليت و برنامه هاي آنها به خوبي و به موقع انجام مي شود و به راحتي مكاتبه در اجلاس هاي جهاني شركت مي كند و برخي از آنهايند در سطح قاره اي و جهاني داراي پست هستند شاهد اين مسئله نيستيم. 
 
عليپور افزود: انجمن هاي فعال براساس قانون اجازه داشتن حساب شخصي و مستقل ندارند اين مسئله ااشكالي است كه در اساسنامه وجود دارد و بايد در آينده حل و فصل شود.  
 
وي ادامه داد: هدف اين فدراسيون در حال حاضر در بخش قهرمانی 8 رشته راگبی، سپک تاکرا، کریکت، موی تاي، ویسبال سافتبال معطوف است پنج رشته های فوق آماده بازی های المپیک و آسیایی هستند. حضور پرقدرت و کسب مقام و مدال از سوی ملی پوشان کشورمان برای مسئولان فدراسیون حائز اهمیت است. 
 
رئیس فدراسیون تصریح کرد: بودجه فدراسیون به هیچ عنوان پاسخگوی همه فعالیت های 15 انجمن های ورزشی نیست از ابتدای سال تاکنون 110 برنامه شامل اردوهای تیم ملی، مسابقات قهرمانی کشور اردوهای تدارکاتی، انتخابی تیم ملی، کلاس های آموزشی و دعوت از مسئولان بلندپایه کشورها را اجرا کردیم که 10 مورد اعزام به مسابقات برون مرزی بوده است. 
 
رئیس فدراسیون ادامه داد: علی رغم کمبود بودجه اما معتقد هستم که انجمن های ورزشی باید متکی بر خود باشند. البته در دو ماه اخیر پنج اعزام این فدراسیون به مسابقات برون مرزی از طریق حامیان حامی بود که این مسئله باعث افتخار است. اعزام های ملی پوشان به مسابقات برون مرزی در این فدراسیون در حالی اتفاق افتاده است که بسیاری از تیم ها و فدراسیون های بزرگ کشور برای اعزام ورزشکاران خود با مشکل مالی مواجه بودند. 
 
وی افزود: فدراسیون انجمن های ورزشی درسال گذشته با بودجه 9 میلیارد ریال اداره شده است البته 15 میلیارد ریال نیز از حامیان مالی جذب شده است. 
 
علیپور ادامه داد: صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان دیدگاه های مناسبی در خصوص ورزشی دارند و توانایی اداره درست ورزشی را دارند. فعالیت های وی تاکنون بخصوص در بخش انتصابات به عقیده من بسیار عالی بوده است.  
 
وی ادامه داد: سرپرست وزارت ورزش جوانان با گماشتن کیومرث هاشمی و خسروی وفا که هر دو از بزرگان ورزشی ایران هستند نشان داده است که به دنبال افراد باتجربه است. 

علیپور با بیان اینکه ما یک فدراسیون صرف نیستیم بلکه دستگاهی هستیم که به ورزش کشور کمک می کند اداره 16 انجمن کار سهل و آسانی نیست تقاضای کمک از وزارت ورزش کرده است. 
 
رئیس فدراسیون از کمبود امکانات همچون خوابگاه سالن تمرینات اظهار نارضایتی کرده است و بیان داشته فدراسیون انجمن های ورزشی باید 36 تیم ملی را حمایت کند این امر مستلزم اختصاص اعتبارات مناسب است تجهیزات مورد نیاز انجمن ها در کشور تولید نمی شود برای ورود و تجهیزات نیاز به حمایت مالی مناسب داریم. 
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 3 هزار سالن ورزشی در کشور در حال ساخت است از وزارت ورزش و جوانان درخواست داریم حداقل تعدادی از آنها را برای سرویس دهی به انجمن های ورزشی به این فدراسیون اختصاص دهند./آق
برچسب ها: انجمن ، علیپور ، امکانات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.