سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخوان‌فرد در همایش جایگاه ادیان الهی در نظام‌های حقوقی مطرح کرد

شکل‌گیری اقشار مختلف علم‌محور در بسیج

رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران شمال گفت: در چارچوب اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی، شاهد شکل‌گیری اقشار مختلف علم‌محور در بسیج بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران؛ "مسعود اخوان فرد"، صبح امروز با حضور در نشست خبری همایش ملی جایگاه ادیان الهی در نظام‌های حقوقی که توسط سازمان بسیج حقوقدانان سپاه حضرت محمد رسول الله در مجموعه فرهنگی 13 آبان (سفارت سابق آمریکا) برگزار شد، گفت: در سال‌های اخیر شاهد هجمه‌ای بی سابقه و گسترده علیه مقدسات و ادیان الهی بوده‌ایم که به عناوین و اشکال مختلف در کشورهای مدعی آزادی بیان و دمکراسی رخ داده و متاسفانه ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) بیش از سایر موارد مورد تعرض این هجمه‌ها قرار گرفته و دل میلیون‌ها مسلمان را به درد آورده است.
 
وی ادامه داد: ما وظیفه خود دانستیم که به اندازه دِین بشریت به این پیامبر بزرگ و در حد توان خود در مقابل این هجمه‌ها کاری کنیم و در همین راستا سازمان بسیج حقوقدانان با مشارکت مرکز تحقیقات شورای نگهبان این همایش را با اهداف مشخصی سازمان‌دهی کردند.
 
رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران شمال اظهار داشت: در این زمینه امکان نوعی هم‌اندیشی و مطالعه تطبیقی میان نظام‌های گوناگون حقوقی وجود دارد و این به ما کمک می‌کند تا خلاء‌های خود را بهتر بشناسیم.
 
اخوان فرد با اشاره به سخنان دکتر روحانی در نشست عمومی سازمان ملل و برحق بودن آن بیان داشت: اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی صرفا کاربردی جنگ‌طلبانه داشته و باعث به حاشیه راندن مسلمانانی می‌شود که پیام آور صلح و دوستی برای جهانیان هستند.
 
وی تاکید کرد: همایش ملی جایگاه ادیان الهی در نظام‌های حقوقی در هفته پژوهش (آذرماه) سال 92 برگزار خواهد شد.
 
رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران شمال ضمن برشماری نهادها و موسسات شرکت کننده در برگزاری این همایش افزود: از چند سال قبل و با تدبیر رهبری مبنی بر حرکت بسیج به سمت هدفمند کردن علوم، در چارچوب اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی، شاهد شکل‌گیری اقشار مختلف علم محور در بسیج بوده‌ایم که این حرکت نیز در این راستاست.
 
اخوان فرد تصریح کرد: ما در این همایش خوشبختانه شاهد همکاری پیروان سایر ادیان الهی از جمله مسیحیان، ارامنه، یهودیان، کلیمیان و زرتشتیان ایران نیز بودیم که این امر قطعا باعث همدلی بیش از پیش میان پیروان ادیان الهی خواهد بود.
 
وی در برشماری نتایج این حرکت گفت: شکل‌گیری کانون نخبگان بسیج تهران و همچنین شناسایی، دعوت و همکاری با اساتید ارزش‌مدار و تاثیرگذار از جمله دستاوردهای این مهم بوده است.
 
رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران شمال در پایان خاطرنشان کرد: این حرکت مدت‌ها قبل از انتخابات 24 خرداد شکل گرفته بود و شاید کمتر کسی در آن زمان قادر به پیش‌بینی نتایج انتخابات بود، اما در نهایت حرکتی صحیح براساس تدابیر مقام معظم رهبری انجام شد که نتیجه آن همایشی حقوقی در زمان ریاست جمهوری یک حقوقدان است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ریاست ، دانشگاه ، آزاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.