سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن سینا :

میزان ناباروری مردان بیشتر از زنان است

براساس مشاهدات مراجعه به کلینیک های ناباروری در کشور ، میزان ناباروری مردان در کشور نسبت به زنان بیشتر است .

دکتر محمدمهدی آخوندی  رییس پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن سینا در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه میزان ناباروری در کل کشور 2/20 است گفت : بررسی های این حوزه نشان داده که میزان ناباروری در جوامع شهری 9/19 درصد و در جوامع روستایی 22 درصد است .

وی با اشاره به اینکه از هر پنج زوج کشورمان یک زوج نابارور هستند تصریح کرد : آمارهای جهانی اعلام می دارند که 40 درصد علل ناباروری مربوط به مردان ، 40 درصد مربوط به زنان ، 15 درصد عوامل مشترک و 5 درصد عوامل ناشناخته هستند .

رییس پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن سینا تصریح کرد: براساس مشاهدات مراجعه به کلینیک های ناباروری در کشور ، میزان ناباروری مردان در کشور نسبت به زنان بیشتر است .
وی در ادامه بهترین سن باروری را 18 تا 32 سال دانست و اظهار کرد : میزان ناباروری در این گروه سنتی از تمام سنین دیگر کمتر بوده و 16 درصد است .

وی با اشاره به اینکه هرچه سن باروری از سن 20 سال پایین تر و از سن 32 سال بالاتر رود با افزایش میزان ناباروری مواجه خواهیم بود تصریح کرد : میزان درمان ناباروری در این دوران نیز نسبت به سنین ایده آل ضعیف تر خواهد بود./م


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.