سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فيصل الحموي : عملکرد کمیته تحقیقات شورای حقوق بشر جانبدارانه و گزینشی بوده است

نماينده سوريه در شوراي حقوق بشر سازمان ملل، عملکرد کميته تحقيقات اين شورا درباره سوريه را جانبدارانه و گزينشي توصيف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه، فيصل الحموي در نشست شوراي حقوق بشر سازمان ملل در ژنو افزود: سوريه قطعنامه تشکيل اين کميته تحقيقات را که با دمشق درباره تدوين آن مشورت نشده بود، به رسميت نمي شناسد. 
الحموي گفت: تشکيل اين کميته با انگيزه سياسي و غيرقانوني بود و اين کميته به صورت جانبدارانه و فريبکارانه عمل مي کند. اين کميته در گزارش خود به شهادت هاي دروغ و رسانه هايي که اعتباري ندارند، استناد مي کند. 
وي عربستان سعودي را به حمايت از قتل مردم در سوريه متهم و از سکوت کميته تحقيقات در اين باره انتقاد کرد. 
فيصل الحموي گفت: کشورهايي در تصويب اين قطعنامه مشارکت داشتند که فکر مي کنند مي توانند وجدان انسانها و راي کشورها را با پول هاي نفتي و گازي بخرند و ملت هاي خود را به زندگي کردن در تاريکي مجبور کنند و حقوق بشر را نقض کنند. 
نماينده سوريه از دعوت دمشق از کارلا دل پونته عضو کميته تحقيقات سازمان ملل براي سفر به اين کشور خبر دادند و گفت: رئيس اين کميته مانع از سفر دل پونته به سوريه شد. دل پونته در ماه مه گذشته گروه هاي تروريستي را به استفاده از گاز سارين متهم کرد، اما رئيس اين کميته به سرعت اين اتهام را تکذيب کرد. 
الحموي با انتقاد از موضع منافقانه بعضي کشورها در حمايت از ملت سوريه افزود: اين کشورها خود براي تکفيريها و مزدوران سلاح ارسال مي کنند تا مردم سوريه را به قتل برسانند و زمينه حمله خارجي را فراهم کنند. 

برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، حقوق ، بشر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.