سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیوه های نوین جراحی مغز را بیشتر بشناسید

در جراحی های تومور مغزی، عمل جراحی بر حسب تومور صورت می گیرد، برخی تومورها خوشخیم هستند و برخی دیگر پراکنده می باشند که به دلیل تکثیر در قسمتهای مختلف مغز قابل جراحی نیستند.

دکتر اکبریان، متخصص و جراح مغز و اعصاب  در مصاحبه با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: روش های مختلفی در جراحی وجود دارد نوع جراحی بستگی به نوع تومورهای مغزی دارد، بعضی تومورها خوشخیم هستند و جداره هستند. اینها هر یک به روش های خاص خود عمل می کنند اما بعضی تومورها پراکنده می باشند و قابل عمل نیستند زیرا به سرعت تکثیر شده و قسمتهای مختلف مغز را گرفتار می کنند.

وی افزود: روش های دیگری وجود دارد مثل گامانایس که در آن اشعه هایی مثل اشعه رادیویی به فرد بیمار داده می شود. این اشعه ها تومورها را می سوزانند و از بین ببرند بدون آنکه مغز باز شود. امروزه از طریق مواد رادیو اکتیو که از طریق شریان کاروتید و راه های عروقی وارد مغز می کنند و در منطقه ی تومور آزاد کرده و می گذارند که تومورها را در آن منطقه از بین ببرد.

این متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: روش های جدید دیگری وجود دارد که در آن توسط کشت یکسری ویروس آنها را درمحل تومور تزریق می کنند. این ویروس ها به داخل تومور رفته و سلولهای تومور را از بین می برد.

وی در ادامه افزود: روش هایی مثل آندوسکوپی مغزی وجود دارد که در آن بر روی سر مجرای کوچکی را باز می کنند و یک لوله باریکی را رد می کنند و از طریق آن لوله که مثل آندوسکوپی گوارش هست و تومورهای معده و کیسه صفرا و غیره را عمل می کنند مغز را هم به همین صورت مورد عمل جراحی قرار می دهند. جراحی های آندوسکوپیک و میکروسکوپیک روشهایی است که برای جلوگیری از استرس ها، فشارهای عمل و ضایعات جانبی پس از آن ایجاد شده است.

اکبریان در پایان افزود: در آلمان پروفسور سمیعی بنیان گذار جراحی آندوسکوپی به آموزش این شیوه در مراکز مختلف دنیا می پردازد./ ح

برچسب ها: جراحی ، مغز ، تومور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سحر راد
۰۰:۰۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
سلام آیا میتوان با این روش زائده استخوانی راهم برطرف کرد ؟!