سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در كنسرت "حريق خزان"؛

عليرضا قرباني:انتظار برپايي كنسرت "حريق خزان" را مي كشيدم

"عليرضا قرباني" در پنجمين شب از مهرماه در كنسرت بزرگ " حريق خزان" گفت: از همان ابتدا , انتظار برپايي اين كنسرت را مي كشيدم.

به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران حاضر در كنسرت بزرگ حريق خزان در تالار وحدت , عليرضا قرباني در پنجمين شب از نخستين ماه پائيز با اركستري 43 نفره به رهبري سهراب كاشف و در ميان استقبال بي نظير علاقه مندان موسيقي اصيل ايراني روي صحنه رفت.

عليرضا قرباني در اين كنسرت رو به هواداران خود گفت: خوشحالم كه كنسرت "حريق خزان" در اوايل فصل پائيز برگزار شد كه عنوان اين آلبوم با اين فصل سنخيت پيدا كرده است.

وي ادامه داد: از همان لحظاتي كه آلبوم "حريق خزان " منتشر شد , منتظر فراهم شدن شرايط براي برگزاري كنسرت اين اثر بودم.

عليرضا قرباني در اين كنسرت پائيزي 11 قطعه اجرا كرد كه اين قطعه ها شامل راز (بي كلام) , آخرين جرعه جام با شعري از فريدون مشيري , حريق خزان با شعري از فريدون مشيري , آواز بداهه و پيانو , دلي در آتش با شعري از هوشنگ ابتهاج , بي قرار با شعري از هوشنگ ابتهاج , درد مشترك با شعري از احمد شاملو , بي خوابي با شعري از مهدي اخوان ثالث , خاطرات (بي كلام ) , ارغوان با شعري از هوشنگ ابتهاج و مرا با شعري از عطار نيشابوري , مي شود.

در اين اجرا , علي جعفري پويان كنسرت مايستر بود و آهنگسازي قطعه ها بر عهده مهيار عليزاده كه آهنگسازي و تاليف آلبوم حريق خزان با صداي عليرضا قرباني را طي سال هاي 1389 تا 1391 انجام داده , بود.

قطعه " ارغوان " اثري بود كه پيش از اجراي آن , سهراب كاشف رهبر اركستر رو به مخاطبان گفت: نخستين باري كه صداي عليرضا قرباني را شنيدم , در وين بود و در آنجا نيز , همه مي گفتند در قطعه " ارغوان " عنصري وجود دارد كه براي مخاطب جذاب و دلنشين است و اكنون به اين نكته رسيده ام كه اين موضوع در ايران هم وجود دارد زيرا با وجود اينكه ما هنوز اجراي اين قطعه را آغاز نكرده ايم , شور و استقبال بالاي شما را دريافت كرده ايم.

همچنين از ديگر قسمت هاي جذاب كنسرت " حريق خزان " تكنوازي ويلنسل و پيانو بود كه توسط دو نوازنده  بانوي چيره دست انجام شد.

علي جعفري پويان , كنسرت مايستر نيز تاكنون در اركسترهاي بسياري از جمله اركستر موسيقي ملي ايران , اركستر سمفونيك تهران , اركستر سمفونيك صدا و سيما و اركستر فيلارمونيك ايران ويلن نواخته است.

در پايان اين برنامه و بنا به درخواست هاي مكرر حاضران در سالن قطعه " ارغوان " به طور مجدد اجرا شد. /ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.