سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/طي دهه كرامت رضوي؛

بهره‌مندي 180 هزار نفر از گفتمان‌هاي ديني حرم عالم آل محمد(ص)

مدير تبليغات اسلامي آستان قدس رضوي از شركت حدود 180 هزار زائر در گفتمان‌هاي ديني حرم مطهر حضرت رضا(ع) طي دهه كرامت رضوي خبر داد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،علي اميني گفت: حرم مطهر رضوي در دهه کرامت امسال نیز مانند دیگر زمان‌های سال، کانون گفتمان‌های دینی جهان اسلام و به ویژه تشیع بود
.

وي با اشاره به برگزاري 328 حلقه معارف رضوي در تمامي ساعات شبانه روز در حرم مطهر رضوي گفت: بيش از 106 هزار نفر در اين ايام در اين حلقه‌ها كه به صورت مجزا براي خواهران و برادران تدارك ديده شده بود، شركت كردند.

اميني اظهار داشت: جلسات پرسش و پاسخ «دين، نشاط، زندگي» طي دهه كرامت همه روزه قبل از نماز مغرب و عشاء در صحن جمهوري اسلامي برگزار شد و بيش از 35 هزار نفر از زائران از اين برنامه بهره‌مند شدند.

وي افزود: امام رضا(ع) و زيارت، ازدواج و مسائل مرتبط با آن و روابط اجتماعی در آموزه‌های دينی و قرآنی محورهاي سلسله جلسات پرسش و پاسخ «دين، نشاط و زندگی» بودند.

وي همچنين از شركت بيش از 33 هزار نفر در جلسات «پرسمان ديني» كه بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن جمهوری اسلامی برگزار شد، خبر داد.

مدير تبليغات اسلامي آستان قدس رضوي در ادامه با اشاره به برگزاري حلقه‌هاي جوانه‌ معرفت براي كودكان در حرم مطهر رضوي عنوان كرد: حدود 2 هزار نفر با شركت در اين حلقه‌ها، معارف و آموزه‌هاي ديني را فرا گرفتند.

اميني با بيان اينكه پرسش‌گری از جمله مسائل حياتی و مهمی است كه رشد و تعالی هر فكر و انديشه‌ای وابسته به آن است، گفت: يكی از اصولی‌ترين اهداف آستان قدس رضوی، ايجاد بستر و فضای مناسب برای پرسش و پاسخ است؛ از اين‌رو سلسله نشست‌های پرسش و پاسخ در اين ايام كه جمعيت كثيری از زائران به حرم مطهر مشرف شدند، برگزار شد.


برچسب ها: گفتمان ، دینی ، حرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.