سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يك منتقد سينما:

"دربند" فيلمي مخاطب‌پسند است/ اهداء سيمرغ شوخي‌اي بيش نيست

"محمدرضا لطفي" گفت: فيلم‌سينمايي "دربند" با موضوعي همه‌گير در جامعه فيلمي مخاطب‌پسند است.

"محمدرضا لطفي" منتقد سينما در خصوص فيلم‌سينمايي "دربند" ساخته "پرويز شهبازي" به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، گفت: فيلم‌سينمايي "دربند" فيلمي اجتماعي و همه‌"ير است و مردم جامعه با اين موضوع درگير هستند.

وي افزود: مخاطبان با فيلم همزات‌پنداري خوبي دارند و اين مرهون زحمات "پرويز شهبازي" به دليل بينش‌هاي صحيح وي در توليد فيلم است.

"لطفي" ادامه داد: اين فيلم با وجود نقاط مثبتش، متأسفانه از يك گسستگي برخوردار است كه باعث دوگانگي در فيلم مي‌شود و آن گسستگي ساختار فيلم است كه از ابتدا با يك رويكرد آغاز مي‌شود.

وي عنوان كرد: اين روند تا انتهاي فيلم ادامه دارد كه اين خود بزرگترين معضل است،‌ با وجود اينكه "شهبازي" سعي در نشان دادن تصاوير مستندگونه داشته اما به لحاظ طراحي صحنه، لباس، نور،‌ هيچ‌گونه تلاشي در همگون بودن آن با ماهيت مستندش نداشته است.

وي ادامه داد: به تصوير كشيدن فيلمي اجتماعي در قالب مستند باعث همزات‌پنداري مخاطبان با فيلم مي‌شود اما به شرطي كه ديگر ابزارها هم با فيلم همخواني داشته باشد.

"لطفي" در خصوص چهره‌ي جديد بازيگر "دربند" تصريح كرد: مدت‌ها بود كه هيچ كارگرداني چهره‌ي جديدي را به دنياي بازيگري معرفي نكرده بود و اين روند به نسبت سال‌هاي گذشته افت بسياري داشت اما "شهبازي" با معرفي اين بازيگر اتفاق مهمي را در اين عرصه رقم زد.

وي افزود: "نازنين بياتي" را بازيگر نمي‌دانم و بازي‌اش را ارزيابي نمي‌كنم چون كارنامه‌ي كاري ندارد و تازه پا به اين عرضه گذاشته است.

"لطفي" در ادامه در خصوص بازي "پگاه آهنگراني" عنوان كرد: "پرويز شهبازي" كارگردان فيلم‌هاي سينمايي چون "عيار14"، و "نفس عميق" است كه به ترتيب هر كدام از اين آثار ضعيف و قوي بوده‌اند،‌ با وجود اين فيلمسازي توانمندي در خصوص بازي گرفتن از بازيگر است كه اين هوشمندي را هم در فيلم‌سينمايي "دربند" از خود به نمايش گذاشت و جايگاه مناسبي را براي ايفاي نقش "آهنگراني" در نظر گرفت و تمامي چينش‌هاي مناسب فيلم مرهون زحمات "شهبازي" است.

وي در پايان در خصوص اهداء سيمرغ خاطر نشان كرد: اهداء سيمرغ تا زماني كه سايه‌ي سياست به روي سينما باشد شوخي‌اي بيش نيست و به نظر من ارزش هنري ندارد./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.