سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الگو سازی مناسب برای مخاطب در تولیدات گیم ضروری است

مدرس رشته تباطات با بیان اینکه مخاطبان بازی‌های رایانه‌ای نیازمند الگوی مناسب در استفاده از گیم هستند گفت: سواد رسانه‌ای به مخاطب بازی‌های رایانه‌ای آموزش داده شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «محمد احمدی» افزود: سواد رسانه ای در بکارگیری بازی های رایانه ای از مسایل مورد توجه برای والدین و بازی سازان بوده و این روند از طریق تبلیغات و ایجاد بینش اجتماعی فراهم می شود.

وی یادآور شد: بازی های رایانه ای و صنعت انیمیشن به دلیل تحرک و پویایی روی نسل جوان موثر است بنابراین می توان هنر - صنعت گیم را از جنبه های متفاوتی مانند فرهنگ از بعد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مورد بررسی و پژوهش قرار داد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در حوزه جامعه شناسی و ارتباطات صنعت گیم بیشتر روی قشر کودک و نوجوان اثر مستقیم می گذارد و نسل جوان با استفاده از گیم به دنبال برطرف کردن هیجانات و رفع حس کنجکاوی خود هستند.

احمدی با یادآوری اینکه با فرصت سازی و قرار دادن مهره های دست نیافتنی و معمایی از سوی بازی سازان در صنعت گیم این عرصه را یکی از فعال ترین و تاثیر گذار ترین عرصه ها در شکل دهی فکر و عقیده نوجوانان عنوان کرد.

وی همچنین به لزوم استفاده از نشانه های ملی و مذهبی در گیم و فرهنگ ایرانی به جای نماد های خشن و غیر اخلاقی تاکید کرد.

این استاد دانشگاه، تولیدات گیم را عرصه ای مناسب برای تیین الگوی زندگی  ایرانی - اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: از این طریق می توان الگوهای قابل دسترس و مبتنی بر هویت یادشده در جامعه بوِیژه در اختیار گروههای هدف قرار داد.  /ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.