سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقوي‌حسيني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان كرد

برگزاري مذاکرات "ژنو" در سطح وزراي خارجه/ علت زانو زدن آمريكا مقابل ايران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات آتي گروه 1+ 5 با ايران گفت: بعد از اینکه روسای‌جمهور ایران و آمریکا وزرای خارجه خود را مسئول پیگیری این موضوع کردند، نشست ژنو در سطح بالایی برگزار خواهد شد.

سیدحسین نقوی‌حسینی در پی گفتگوی تلفنی روسای‌جمهور ایران و آمریکا که در جریان سفر حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی به نیویورک از طرف رئیس‌جمهور کشور میزبان برقرار شد، به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: گفتگوی روسای‌جمهوری ایران و آمریکا نشان‌دهنده حسن نیت ایران برای حل مسائل پرونده هسته‌ای کشورمان است.

وی افزود: آنچه باید از طرف جمهوری اسلامی ایران صورت می‌‌گرفت انجام شده است و با این گفتگو ایران نشان داد مذاکره با هیچ کشوری به جز رژیم صهیونیستی که آن را به رسمیت نمی‌شناسیم ممنوع به ذات نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: گفتگوها و برقراری ارتباط بستگی به رفتار و عمل طرف مقابل دارد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اقدام اعتمادساز خود را انجام داده است و منتظر عملکرد و رفتار آمریکایی‌ها و غربی‌ها است.

نقوی‌حسینی اظهار داشت: اگر رفتار و عکس‌العمل آمریکايی‌ها و غربی‌ها در جهت جبران خسارات 4 دهه گذشته علیه ملت ما باشد و نشان دهند که می‌خواهند براساس حقوق روابط بین‌الملل رفتار کند اعتماد در ملت ایران نیز بوجود خواهد آمد.

نماینده ورامین و قرچک در ادامه تأکید کرد: در صورتی که عکس‌العمل‌ها به جز این باشد باید کشورهای دنیا در این زمینه قضاوت کنند که آمریکا جز سلطه گری چیز دیگری را دنبال نمی‌کند.

علت زانو زدن آمريكا مقابل ايران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به پیش‌قدم شدن رئیس‌جمهور آمریکا در برقراری تماس تلفنی با رئیس‌جمهور کشورمان گفت: مقاومت ملت ایران و مقاومت مقام معظم رهبری در مقابل زورگویی‌ها و قلدری‌های آمریکا در پشتیبانی همه جانبه ملت ایران باعث شد آمریکایی‌ها در مقابل مقاومت ملت ایران زانو بزنند و به اراده و عزت ملت ایران تعظیم کنند.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع نشان‌دهنده نتیجه مقاومت‌ها و گذشت‌ها و ایثارگری‌های ملت ایران است.

نقوی‌حسینی اضافه کرد: امیدواریم آمریکایی‌ها سر عقل بیایند و همانطور که امروز به این بزرگی و عظمت ملت ایران تعظیم می‌کنند برای همیشه در روابط خودشان با ایران بدانند که با یک ملت بزرگ مواجه هستند و در چارچوب قوانین عمل کنند و ما چیز زیادی نمی‌خواهیم.

برگزاري مذاكرات ژنو در سطح وزرای امور خارجه کشورهای 1+5

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در بخش دیگری سخنان خود به سطح نشست ژنو که 23 مهرماه برگزار خواهد شد اشاره کرد و گفت: با توجه به گفتگوهای صورت گرفته فکر می‌کنم در سطح بالای مسئولین گروه 1+5 باشد.

وی افزود: بعد از گفتگوها و مذاکرات و اینکه روسای‌جمهور ایران و آمریکا وزرای خارجه خود را مسئول پیگیری این موضوع کردند فکر کنم در سطح بالایی این نشست برگزار خواهد شد.

نقوی‌حسینی تصریح کرد: احتمالا این نشست در سطح وزرای امور خارجه کشورهای 1+5 برگزار خواهد شد.

حضور ظريف در كميسيون امنيت ملي مجلس

وي يادآور شد: كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس روز سه‌شنبه هفته جاري در جلسه كميسيون، سفر رئيس‌جمهور و هيئت همراه به نيويورك را بررسي خواهند كرد.

نقوي‌حسيني گفت: در اين نشست از وزير امور خارجه دعوت خواهيم كرد تا با حضور در اين جلسه، سفر اخير به مقر سازمان ملل در نيويورك را تشريح كند.

اضافه می‌شود، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در صدر هیئتی بلند پایه، دوشنبه هفته گذشته به منظور شرکت در شصت و هشتمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد تهران را به مقصد نیویورک مقر این سازمان ترک کرد.

در جریان سفر رئیس جمهور کشورمان به آمریکا پس از 35 سال روسای جمهور دو کشور به صورت تلفنی با هم گفتگو کردند  و همچنین برای اولین بار نیز وزرای امور خارجه ایران و آمریکا بر سر یک میز مذاکره نشستند.

در این سفر دو نماینده مجلس نیز رئیس جمهور را همراهی کردند.

رئیس جمهور پس از 5 روز حضور در نیویورک این شهر را به مقصد تهران ترک کرد.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.